شناسهٔ خبر: 36790 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شجاعی‌طباطبایی نشست تخصصی کاریکاتور برگزار می‌کند

مسعود شجاعی طباطبایی مدیر خانه کاریکاتور ایران امروز در نگارستان اشراق مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، نشست تخصصی خود را برگزار می‌کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ نشست تخصصی کاریکاتور با حضور سید مسعود شجاعی طباطبایی، مدیر خانه کاریکاتور ایران و محمد حبیبی مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس، امروز شنبه ۳۱/۵/۱۳۹۴ و از ساعت ۱۸ عصر در نگارستان اشراق مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم واقع در خیابان شهداء قم  (صفاییه) برگزار می‌گردد.

نمایشگاه بین المللی کاریکاتور داعش نیز از ۱۸ مرداد در نگارستان اشراق جهت بازدید عموم دایر بوده است.

این نمایشگاه توسط انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور داعش در سال جاری با همتِ مسعود شجاعی‌طباطبایی برگزار شد. این مسابقه توانست توجه رسانه‌های جهانی را به خود جلب کند. تا جایی که رسانه‌های غربی از این جشنواره به عنوانِ رخدادی یاد کردند که جمهوری اسلامی ایران از طریق آن توانسته انگشتِ اتهامِ تشکیل «داعش» را به سمتِ غرب بگیرد.

در مسابقه بین المللی کارتون و کاریکاتور داعش ۱۰۷۲ اثر از ۴۳ کشور دنیا شرکت داشتند. اندونزی، برزیل و چین در این مسابقه بیشترین شرکت کننده را داشتند. الجزایر، استرالیاف آرژانتین، اذربایجان، بلژیک، برزیل، چین، کلمبیاف کوبا، فرانسه، مصر، آلمان، هند، اندونزی، ایتالیا، یونان، مونته نگرو، مراکش، نیجرینه، پرو، صربستان، ازبکستانف زامبیا، مقدونیه، ترکیه، انگلستانف سوریه، امارات و جمهوری اسلامی ایران از جمله کشورهایی هستند که در مسابقه کارتون و کاریکاتور داعش حضور داشتند.

تمام کسانی که در به وجود آمدنِ داعش نقش داشتند، در تیررس کاریکاتوریست‌ها قرار گرفتند. این هنرمندان با زبانِ گویای هنرشان تمام حامیان داعش را رسوا کردند. تا به این ترتیب کارتون و کاریکاتور گامی مهم در راه رسالت واقعی‌اش یعنی پرداختن به مسائل اجتماعی و سیاسی بردارد.

اختتامیه مسابقه کارتون و کاریکاتور داعش ۱۰ خرداد برگزار شد و امروز پس از گذشت کمتر از ۲ ماه از معرفی برگزیدگان، کتاب مسابقه منتشر و نمایشگاه آثار هم در شهرهای مختلف برگزار می‌شود.

نظر شما