شناسهٔ خبر: 36793 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فیلتر شدن سایت‌های فاقد مجوز ربطی به انتخابات مجلس ندارد

وزیر ارتباطات از فیلتر شدن تعدادی از سایت‌های فاقد مجوز با هماهنگی وزارت ارشاد خبر داد و تاکید کرد که ارتباطی میان این موضوع با در پیش بودن انتخابات مجلس، وجود ندارد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره تعامل این وزارتخانه با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای فیلترینگ سایت‌های خبری فاقد مجوز هیئت نظارت بر مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری، گفت: از نظر دولت، هویت یک سایت هم مانند روزنامه و خبرگزاری، باید مشخص باشد و در مقابل آنچه که مطرح می‌کند، پاسخگو باشد. متاسفانه در گذشته سایت‌های زیاد و عجیب و غریبی راه‌اندازی شده‌اند و مبادرت به انجام فعالیت‌های مختلفی می‌کنند.

وی افزود: طی یک مرحله و بر اساس هماهنگی که انجام شده بود، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فهرستی از برخی از این سایت‌ها را که هویتشان نامشخص است، به ما ارائه کرده بود که این سایت‌ها مسدود شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره تعداد این سایت‌ها و اینکه آیا همه آنها، پایگاه خبری بوده‌اند یا خیر، گفت: اطلاع دقیقی از تعداد این سایت‌ها ندارم ولی خیلی از آنها سایت‌هایی بودند که خیلی هم معروف نبودند. در حال حاضر قرار شده که با هماهنگی بیشتر مرحله دوم فیلترینگ این سایت‌ها انجام شود که هنوز وارد این مرحله نشده‌ایم.

واعظی همچنین درباره ارتباطی که میان زمان آغاز فیلترینگ این سایت‌های فاقد شناسنامه و بدون بخش «درباره ما» و انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و اینکه برخی معتقدند این کار از سوی دولت و با هدف میدان ندادن به منتقدانش صورت می‌گیرد، تاکید کرد: این مسئله ربطی به انتخابات ندارد. بالاخره اینکه یک سایت همینطوری با آبروی مردم بازی کند، اخبار کذب بدهد و پاسخگو هم نباشد، چه در دوران انتخابات باشد و چه قبل و بعد از آن، با آن برخورد می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: حالا ممکن است در آستانه انتخابات تعداد این سایت‌ها بیشتر شود و به همین خاطر برخورد با آنها هم پررنگ‌تر به نظر بیاید. اما من فکر می‌کنم این وظیفه دولت است که جلوی فعالیت اینها را بگیرد.

نظر شما