شناسهٔ خبر: 36823 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حضور ایران در بیست و دومین دوره نمایشگاه کتاب پکن

مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران از حضور این مؤسسه به نمایندگی از نشر جمهوری اسلامی ایران در بیست و دومین دوره نمایشگاه کتاب چین خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ به نقل از روابط عمومی مؤسسه نمایشگاه­های فرهنگی ایران، امیرمسعود شهرام­ نیا گفت: بیست و دومین دوره نمایشگاه کتاب چین از ۴ تا ۸ شهریورماه در شهر پکن برگزار می­شود. مؤسسه نمایشگاه­های فرهنگی به نمایندگی از نشر جمهوری اسلامی ایران در این دوره از نمایشگاه حضور دارد.

شهرام­نیا در ادامه گفت: در غرفه ایران ۳۲۹ عنوان کتاب در حوزه­های هنر، دین، ادبیات، آموزش زبان فارسی و ایرانشناسی به نمایش گذاشته می­شود و زمینه­های لازم برای حضور ناشرانی از کشورمان همچون جامعه المصطفی و الهدی ­فراهم شده است. از کتاب های عرضه شده در غرفه ایران ۲۰۰ عنوان به زبان انگلیسی، ۶۷ عنوان به زبان چینی، ۲۳ عنوان به زبان عربی و ۳۹ عنوان به زبان فارسی می باشد.

مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه­های فرهنگی ایران در ادامه خاطرنشان ساخت: معرفی نمایشگاه بین­المللی کتاب تهران، دعوت از ناشران برای شرکت در بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین­المللی کتاب تهران و دیدار با رؤسای نمایشگاه کتاب دیگر کشورها از برنامه­های مؤسسه نمایشگاه­های فرهنگی ایران در این دوره از نمایشگاه است. ایران با چین تفاهم­نامه تبادل غرفه رایگان به مساحت ۱۸ متر مربع را دارد.

شهرام نیا از رونمایی کتابی با عنوان"ایران" گفت: برای معرفی ظرفیت ها و جاذبه های فرهنگی اماکن باستانی ایران کتابی با عنوان"ایران" به زبان چینی با عکس هایی از مهدی تیرانی به همت موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران و انتشارات "درگلستانه" چاپ و منتشر شده که در غرفه ایران از آن رونمایی خواهد شد.

یادآور می­شود بیست و نهمین دوره نمایشگاه کتاب چین از تاریخ ۴ تا ۸ شهریورماه در شهر پکن برگزار می­شود. کشور امارات متحده عربی میهمان افتخاری این دوره از نمایشگاه است.

نظر شما