شناسهٔ خبر: 36830 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

قبسات در ایستگاه هفتاد و سوم

هفتاد و سومین فصلنامه علمی ـ پژوهشی قبسات با آثار و نوشته هایی از حمیدرضا شاکرین و محمدعلی اردستانی منتشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛  هفتاد و سومین فصلنامه علمی ـ پژوهشی قبسات از سوی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به چاپ رسید.

بر اساسی این گزارش، در این شماره آثار و نوشته هایی با عناوین رویکردی روش شناختی به تمایزات عقاید و احکام دینی نوشته حمیدرضا شاکرین، میراث شرایع پیشین و حکیمان متأله در معنای توحید در اندیشه فلسفی علامه طباطبایی اثر محمدعلی اردستانی، ایمان از دیدگاه علامه طباطبایی تالیف منصور نصیری و بررسی وجوه توحیدی نظریه اخلاقی علامه و تقابل آن با نظریه های اخلاقی رایج به قلم مشترک علیرضا موفق و محمدحسین مهدوی نژاد و محمدرضا ضمیری به چشم می خورد.

 

 

این گزارش می افزاید: همچنین امکان سنجی علوم انسانی اسلامی بر مبنای زبان دین تالیف مشترک مهدی ذاکری و حمید خدابخشیان، بررسی نظریه خطابی درباره اعجاز تأثیری قرآن کریم نوشته سیدمحمدحسن جواهری، بررسی و تحلیل برهان عدم تناهی خداوند متعال (به عنوان اصلی ترین برهان بر وحدت شخصیه وجود) به قلم مشترک موسی ملایری و امیرحسین منصوری نوری و بینش فلسفی و فهم دین نوشته محمدرضا بهاری، دیگر آثاری است که این مجله تدوین شده است.

 

گفتنی است، علاقه مندان برای تهیه هفتاد و سومین فصلنامه علمی ـ پژوهشی قبسات به نشانی اینترنتی http://www.poiict.org مراجعه کنند.

 

نظر شما