شناسهٔ خبر: 36833 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مجوز نمایش خانگی یک فیلم منوط به اصلاحات

کارگردان فیلم سینمایی «پوسته» اعلام کرد: با وجود اینکه این فیلم در سینماها اکران شده است، مسئولان جلوی پخش ویدئویی آن را گرفته‌اند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ مصطفی آل‌احمد ضمن بیان این مطلب گفت: با اینکه فیلم «پوسته» بارها مورد بازبینی قرار گرفته و تمام مجوزهای لازم را اخذ کرده و در گروه سینمایی «هنر و تجربه» نیز اکران شده است اما درحال حاضر، علی‌رغم درخواست پخش کننده ، مسئولان اداره نظارت اعلام کرده‌اند که برای صدور مجوز پخش در شبکه‌ی نمایش خانگی، نیاز به اصلاحات مجدد است.

 

این فیلمساز تصریح کرد: این عین توقیف است و فرقی نمی‌کند. یک بار شش سال پیش جلوی نمایش فیلم را گرفتند و یک بار چهار سال پیش و یک بار هم الان جلوی پخش ویدئویی آن را گرفته‌اند.

 

آل ‌احمد ادامه داد: چند ماه است که برای دریافت مجوز اقدام کرده‌ایم اما مسئولان شورای صدور پروانه نمایش خانگی می‌گویند مجوز نمایش خانگی، با مجوز اکران در گروه هنر و تجربه فرق دارد! و با این استدلال صدور مجوز را به انجام اصلاحات در فیلم مشروط کرده‌اند.

 

وی تأکید کرد: اینکه می‌گویند مجوزهای اکران در سینما با مجوز نمایش خانگی تفاوت دارد، به آن معناست که ما شهروندان را درجه بندی می‌کنیم!

 

آل ‌احمد درخصوص ماجرای اکران اولین فیلمش نیز توضیح داد: فیلم «پوسته» را سال ۸۷ ساخته‌ام و با مشکلات فراوان در سال ۹۱ پروانه‌ی نمایش آن را گرفتم. با وجود این، با مخالفت صریح رئیس اداره نظارت وقت، تا سال ۹۳ فیلم به چرخه‌ی اکران نرسید.

 

او ادامه داد: سرانجام این فیلم در گروه هنر و تجربه اکران شد و پس از پایان اکران که برای دریافت مجوز نمایش خانگی اقدام کردیم، حالا با یک استدلال عجیب و غیرمنطقی روبرو شده‌ایم. این در حالی است که دیگر فیلم‌های اکران شده در سینما، معمولاً بلافاصله و بدون مشکل برای پخش در شبکه‌ی نمایش خانگی مجوز می‌گیرند.

نظر شما