شناسهٔ خبر: 36842 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

قانون هشت جلدی ابوعلی سینا

کتاب قانون از کتاب حاوی رازی و کتاب طب مالکی اهوازی و حتی از آثار جالینوس پیشی گرفته و مدت شش قرن همه کتب پزشکی تحت تأثیر آن بوده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ کتاب قانون "القانون فی الطب" مهم ترین تألیف طبی ابن سینا و دایره المعارفی عظیم در این علم است و یکی از مهم ترین و بزرگ ترین کتاب های طبی اروپا در قرون وسطی بوده است.

کتاب "قانون" از کتاب "حاوی" رازی و کتاب "طب مالکی" اهوازی و حتی از آثار جالینوس پیشی گرفته و مدت شش قرن همه کتب پزشکی تحت تأثیر آن بوده است چرا که توانسته در موضوع طب و پزشکی مطالب قابل تأملی را به مخاطبان خود ارایه دهد. این اثر همچنین در رابطه با پزشکی سنتی و داروشناسی مطالب ارزشمندی را بیان می کند که می تواند برای هر مخاطبی جذاب و خواندنی باشد.

 این اثر شامل پنج کتاب است که هر یک به چندین فن تقسیم شده است. کتاب اول، در امور کلیه طب به بحث می نشیند و علم طب را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار می دهد. کتاب دوم در ادویه مفرده و کتاب سوم (در سه مجلد) در امراض جزویه ای که بر اعضای بدن از سر تا پا واقع می شود را بیان می کند.

 

به گزارش روابط عمومی انتشارات سروش، کتاب چهارم به امراض جزویه ای که مختص به عضوی نیستند می پردازد و کتاب پنجم در مورد ادویه مرکبه (قرابادین یا داروسازی) به نقد و بررسی می پردازد.

گفتنی است، دوره ۸ جلدی کتاب " قانون" با بهای ۷۵ هزار تومان از سوی انتشارات سروش منتشر شده است.

نظر شما