شناسهٔ خبر: 36853 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دانشگاه شریف موزه دار می‌شود

مدیر امور ساختمان و تاسیسات دانشگاه شریف گفت: یکی از مواردی که دانشگاه نیاز دارد ایجاد موزه است که تاریخچه‌ دانشگاه را از ابتداتا کنون در ابعاد فناوری، پژوهشی، تألیفات و افتخارات علمی به نمایش بگذارد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مهندس شیخ‌الاسلام گفت: یکی از مهمترین پروژه های دانشگاه صنعتی شریف که از موارد پنجاهمین سال تأسیس این دانشگاه نیز هست، پروژه سردر دانشگاه است. برای سر در یکی دو سال قبل فراخوان عمومی از طریق روزنامه داده شده بود که نتیجه قابل قبولی نداشت. ما برای این امر به روش حرفه ای و تخصصی کار کردیم.

ایجاد نمای سنتی به روش صنعتی در سردر دانشگاه شریف

وی افزود: مهندس سید محمد بهشتی به عنوان مشاور معماری دانشگاه انتخاب شد و با راهنمایی وی برای سردر یک مسابقه محدود طراحی بین ۱۰ نفر از معماران طراز اول کشور برگزار کردیم که طرح  مهندس شهاب‌الدین ارفعی برنده شد و درحال حاضر در حال اجراست.

مدیر امور ساختمان و تاسیسات دانشگاه صنعتی شریف افزود: در واقع تمام این فرآیند یعنی از شروع مسابقه تا پایان اجرا حدود ۶ ماه خواهد بود که یک کار بی سابقه و کم نظیری از لحاظ کیفیت و سرعت است، این سردر دارای ویژگی های خاصی است. بطور مثال برای اولین بار در کشور نمای سنتی به روش صنعتی اجرا می‌شود. یعنی نمای آجری به صورت قطعات ۱.۵ در ۲.۵ متر در کارخانه آماده می‌شود و بعداً روی اسکلت پیچ و مهره می‌شود.

ایجاد یک طرح هنری برروی بدنه کتابخانه مرکزی شریف

وی ادامه داد: یکی دیگر از کـارهایی که دردست اقــدام داریم اجرای یک طرح هنری بر روی بدنه کتابخانه مرکزی است که در دوره اول مسئولیت اینجانب در اوایل دهه هفتاد اجرا شده و قسمتی از نمای آجری آن اجرا نشده بود.

تاسیس موزه دانشگاه شریف

مدیر امور ساختمان و تاسیسات دانشگاه صنعتی شریف افزود: برای پنجاهمین سال تأسیس دانشگاه، بحث موزه‌ دانشگاه را نیز در دستور کار داریم، یکی از مواردی که دانشگاه نیاز دارد و مورد نظر مسئولان است، ایجاد موزه‌ مناسب است که تاریخچه‌ دانشگاه را از ابتدا تا کنون در ابعاد فناوری، پژوهشی، تألیفات و افتخارات علمی به معرض نمایش بگذارد.

وی ادامه داد:به مناسبت پنجاهمین سالگرد تأسیس دانشگاه نمایشگاه گنجینه آثار مکتوب با همکاری مدیریت کتابخانه مرکزی و موزه اولیه فناوری کامپیوتر با همکاری مدیریت مرکز خدمات ماشینی و فناوری اطلاعات راه اندازی می شود و در ادامه اینها بر روی طرح موزه دائمی نیز کار می‌کنیم.

نظر شما