شناسهٔ خبر: 36877 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مجموعه هشت جلدی«قانون» انتشارات سروش معرفی شد

انتشارات سروش همزمان با روز بزرگداشت ابوعلی سینا و روز پزشک مجموعه هشت جلدی «قانون»نوشته شیخ الرئیس ابوعلی سینا را برای مطالعه علاقمندان معرفی کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ قانون «القانون فی الطب» مهم ترین تألیف طبی ابن سینا و دایره المعارفی عظیم در این علم است و یکی از مهم ترین و بزرگ ترین کتاب های طبی اروپا در قرون وسطی بوده است.

کتاب «قانون» از کتاب «حاوی» رازی و کتاب «طب مالکی  «اهوازی و حتی از آثار جالینوس پیشی گرفته و مدت شش قرن همه کتب پزشکی تحت تأثیر آن بوده است چرا که توانسته در موضوع طب و پزشکی مطالب قابل تأملی را به مخاطبان خود ارایه دهد. این اثر همچنین در رابطه با پزشکی سنتی و داروشناسی مطالب ارزشمندی را بیان می کند که می تواند برای هر مخاطبی جذاب و خواندنی باشد.

 کتاب «قانون» شامل پنج کتاب است که هر یک به چندین فن تقسیم شده است. کتاب اول، در امور کلیه طب به بحث می نشیند و علم طب را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار می دهد. کتاب دوم در ادویه مفرده و کتاب سوم(در سه مجلد) در امراض جزویه ای که بر اعضای بدن از سر تا پا واقع می شود را بیان می کند.

 کتاب چهارم به امراض جزویه ای که مختص به عضوی نیستند می پردازد و کتاب پنجم در مورد ادویه مرکبه (قرابادین یا داروسازی) به نقد و بررسی می پردازد.

لازم به ذکر است دوره ۸ جلدی منتشره شامل ۵ کتاب مذکور بعلاوه یک جلد نمایه موضوعی کتاب قانون است.

دوره ۸ جلدی کتاب «قانون» با قیمت ۷۵ هزار تومان از سوی انتشارات سروش منتشر و در اختیار علاقمندان به موضوع پزشکی قرار گرفته است.

علاقمندان برای تهیه این کتاب می توانند به فروشگاه مطهری سروش به نشانی خیابان شهید مطهری، نرسیده به خیابان شهید مفتح، جنب ساختمان سروش، تلفن ۸۸۳۱۰۶۱۰-۰۲۱ یا به فروشگاه مرکزی سروش (ترنجستان سروش) به نشانی خیابان انقلاب، بعد از تقاطع ابوریحان، بین خیابان وصال و فلسطین، فروشگاه ترنجستان سروش، تلفن ۶۶۴۹۳۶۲۰-۰۲۱ مراجعه کنند.

همچنین مرکز پخش پکتا (نماینده انحصاری پخش آثار انتشارات سروش) به نشانی: خیابان انقلاب، بعد از تقاطع ابوریحان، بین خیابان وصال و فلسطین، جنب فروشگاه ترنجستان سروش، تلفن ۶۶۹۷۳۲۰۳ ( ۲۰ خط) آماده عرضه کلی و جزئی این کتاب به علاقمندان است.

فروش اینترنتی کتاب نیز از طریق سایت انتشارات سروش به نشانی: http://soroushpublishingco.ir  امکان پذیر است.

نظر شما