شناسهٔ خبر: 36879 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مذاکرات هسته ای کارآمدی علوم انسانی را نشان داد

رئیس دانشگاه علامه گفت: توفیقی که از این مذاکرات به دست آمده کارآمدی نقش علوم انسانی را در جامعه بشری بیشتر از هر زمان دیگری نشان داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حسین سلیمی صبح دیروز در نشست علمی مذاکرات هسته ای و علوم سیاسی در ایران که در دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه در حال برگزاری است گفت: نقش علوم دیگر در شکل گیری تاریخ تمدن تایید شده است اما نقش علوم اجتماعی در شکل دادن به تاریخ تمدن گاهی نادیده انگاشته می شد که این توافق کاربردی بودن آن را نشان داد.

وی ادامه داد: مذاکرات اخیر نشان داد، می شود به گونه دیگری سخن گفت و جهان متفاوتی را ساخت. گفتمان انقلاب اسلامی و گفتمان جمهوری اسلامی که مرکزیت آن مفهوم استکبارستیزی است در این مذاکرات و در جریان این توافق امکان پیدا کرد تا به گونه دیگری خود را به جهان نشان دهد.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: ما فکر می کنیم دال مرکزی استکبار ستیزی در گفتمان انقلاب اسلامی هیچ تغییری نکرده است یعنی شیوه جای گرفتن آن در نظام آگاهی های جهانی متفاوت شده است.

سلیمی یادآور شد: معلوم شد در این مذاکرات می شود استکبارستیز بود ولی در فضای ذهنی دنیای امروز پذیرفته شده نیز بود.

وی یادآور شد: می شود مفهوم استکبارستیزی را با ابزار گفتاری، با هنجارهای جهانی و ساختار ذهنی امروز به وجود آورد.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: توافق اخیر نه فقط تناقضی با استکبارستیزی نیست، بلکه روش موثرتری از استکبارستیزی بود که گفتمان سازی ایران اسلامی آن را محقق کرد.

نظر شما