شناسهٔ خبر: 36890 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

استقبال مخاطبان از گروه های هنری ایران نشانه اصالت هنر کشور ماست

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از اکسپو میلان گفت: استقبال مخاطبان از اجرای گروه‌های هنری ایرانی نشان می‌دهد، هنر ایرانی همواره حرفی برای گفتن دارد و اصالت‌های این هنر برای مخاطبان دارای جاذبه است.

به  گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی جنتی ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این بازدید با قدردانی از فعالیت هنرمندان برای ارایه فرهنگ ایران در رویدادهای مهم بین‌المللی همچون اکسپو میلان گفت: استقبال مخاطبان از اجرای گروه‌های هنری ایرانی نشان می‌دهد، هنر ایرانی همواره حرفی برای گفتن دارد و اصالت‌های این هنر برای مخاطبان دارای جاذبه است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، "علی جنتی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته در بازدید از اکسپوی ۲۰۱۵ میلان در کشور ایتالیا با بیان این مطلب گفت: تلاش ما بر این است که همواره از حضور هنرمندانمان در عرصه‌های جهانی برای ارایه اصیل‌ترین هنر ایرانی حمایت کنیم.

بنابراین گزارش جنتی به همراه حسین اسفهبدی مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های جمهوری اسلامی، امیر مکری قائم مقام شرکت نمایشگاه‌ها، محمد جوزی مدیر کنسولگری ایران در ایتالیا، قربانعلی پورمرجان رایزن فرهنگی سفارت ایران در رم و مهدی افضلی رئیس کمیته فرهنگ و هنر اکسپو ۲۰۱۵ میلان، روز شنبه سی و یکم مرداد ماه از پاویون ایران در اکسپوی میلان بازدید کرد.

این گزارش حاکی است، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که برای حضور در مراسم روز ملی ایران در اکسپو ۲۰۱۵ به میلان سفر کرده بود، در جریان امکانات سخت‌افزاری و بخش‌های مختلف پاویون ایران در این نمایشگاه قرار گرفت.

همچنین جنتی با حضور در پاویون‌های کویت، آلمان، قزاقستان، آذربایجان، عمان و ژاپن از آخرین دستاوردها و تکنولوژهای ارایه شده توسط این کشورها در رابطه با موضوع اکسپو دیدن کرد.

وی در بازدید از پاویون ایران در اکسپوی ۲۰۱۵ میلان، در جریان فعالیت‌های کمیته فرهنگ و هنر اکسپو قرار گرفت. گروه آئینی تبریز، گروه موسیقی مقامی نواحی ایران و همچنین گروه نقالی که هم‌اکنون میزبان مخاطبان اکسپوی ۲۰۱۵ در میلان هستند، در حضور وزیر فرهنگ و ارشاد برنامه هنری اجرا کردند.

اکسپو ۲۰۱۵ میلان با موضوع "تغذیه زمین، انرژی برای حیات" از ۱۱ اردیبهشت ماه تا ۹ آبان ماه سال ۱۳۹۴ در شهر میلان ایتالیا برگزار شده و ۱۴۵ کشور در این رویداد جهانی شرکت دارند.

نظر شما