شناسهٔ خبر: 36891 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جشنواره صنعت چاپ بازتاب بین‌المللی دارد/ ۲۶ شهریور؛ آغاز جشنواره در آذبایجان غربی

سعید بهنام‌جو عضو شورای سیاست‌گذاری پانزدهمین جشنواره صنعت چاپ گفت: منتخبان جشنواره صنعت چاپ در دنیا دیده می‌شوند، بنابراین داوری‌ها باید با مطالعه و دقت بیشتری صورت بگیرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی پانزدهمین جشنواره صنعت چاپ، سعید بهنام‌جو با اشاره به اهمیت این جشنواره گفت: این جشنواره در وب‌سایت‌های خارجی مطرح است و برندگان آن به عنوان شاخص از صنعت چاپ ایران به دنیا معرفی می‌شوند. این امر باعث می‌شود تا داوری‌های چنین جشنواره‌ای از اهمیتی دوچندان برخوردار باشد.

وی افزود: آثاری که در مسابقه جشنواره صنعت چاپ شرکت می‌کنند، برای انتخاب شدن باید دارای بالاترین و بیشترین امتیاز باشند. همین امر سبب می‌شود که سطح داوری این مسابقات با استانداردهای جهانی سنجیده شود.

عضو شورای سیاست‌گذاری پانزدهمین جشنواره صنعت چاپ با اشاره به این‌که کارشناسان می‌توانند از طریق وب‌سایت این جشنواره به عنوان داور ثبت نام کنند، گفت: امیدوارم امسال داوری‌ها در هر بخش تخصصی‌تر شود و از افراد متخصص شامل افراد با تجربه و آکادمیک در کنار هم استفاده شود تا دقت و ظرافت کار بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

بهنام‌جو در پایان سخنانش افزود: بازتاب جهانی جشنواره صنعت چاپ از مسائل مهم است چرا که به بهبود وضعیت صنعت چاپ و افزایش سفارش حتی به صورت منطقه‌ای و بین‌المللی کمک می‌کند، از همین روی باید با مطالعه بیشتری آثار را محک زد.

بر اساس این گزارش، پانزدهمین دوره جشنواره صنعت چاپ با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اهالی صنعت چاپ روز سه‌شنبه ۲۴ شهریور ماه در تهران برگزار می‌شود.

۲۶ شهریور ماه؛ زمان برگزاری جشنواره صنعت چاپ در آذبایجان غربی

استان آذربایجان غربی در تاریخ ۲۶ شهریورماه میزبان برگزاری پانزدهمین جشن صنعت چاپ خواهد بود.

بر اساس اعلام دبیرخانه مراسم انتخاب و تجلیل از پیشکسوتان، چاپخانه‌داران، فعالان، کارگران و کارآفرینان نمونه استان آذربایجان غربی روز پنج‌شنبه ۲۶ شهریور ماه در این استان برگزار می‌شود.

بنابراین گزارش، استان آذربایجان غربی یکی از ۱۶ استان منتخب جهت برگزاری پانزدهمین جشنواره صنعت چاپ با حمایت دفتر چاپ معاونت امور فرهنگی می‌باشد.

پانزدهمین جشنواره صنعت چاپ کشور از ۱۱ شهریور ماه لغایت ۳۱ شهریور ماه در ۱۶ استان کشور برگزار می‌شود.

نظر شما