شناسهٔ خبر: 36909 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نگاهی به تک چهره‌های پاپ در جدیدترین شماره فصلنامه نقد کتاب هنر

شماره‌های 3 و 4 فصلنامه نقد کتاب هنر توسط موسسه خانه کتاب به سردبیری «علی بوذری» منتشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ «نقد شفاهی»، «نقد تالیف»، «نقد ترجمه»، «شایسته ترجمه»، «نقد دیروز»، «تاریخ نقد»، «گوناگون» و «نقد پژوهی» بخش‌های مختلف شماره جدید فصلنامه نقد کتاب هنر است.

گزارش نشست‌های نقد کتاب‌هایی همچون «تصویر زن در نگارگری» و «شرح مبارکشاه بلخاری برای ادوار ارموی در علم موسیقی» را در شماره جدید این فصلنامه می‌توانید مطالعه کنید.

توکا ملکی مقاله‌ای درباره مکتب کمال الملک نوشته و پریسا شادقزوینی هم اصول مبانی هنرهای سنتی ایران را با نگاهی به کتاب «هفت اصل تزئینی هنر ایران» بررسی کرده است.

همچنین کتاب‌های «منتخبی از مرقعات ایران و هند در موزه های جهان»، «هنر محیطی، تاملی در عناصر معنی دهنده به منظر»، «ویترین، مجموعه مقالاتی درباره تاریخ طراحی جلد کتاب در ایران»، «شناخت فرش، برخی مبانی نظری و زیرساخت های فکری»، «سینمای وسترن»، «تاریخ پارچه و نساجی در ایران» و ... در این شماره از فصلنامه نقد کتاب هنر مورد توجه و نقد و بررسی قرار گرفته است.

همچنین در بخش نقد ترجمه هم کتاب‌های «هنر و قلمرو اخلاق»، «اشک ها و تصویرها»، «راهنمای تحقیق و نگارش در هنر»، «پاپ بیکن باشکوه؛ تک چهره های پاپ» و «تایپ، فرم و عملکرد» نقد شده است.

«اولین پرتره چاپ سنگی در ایران» با نگاهی به گونه‌های تصویرسازی در کتاب‌های چاپ سنگی نوشته مجید غلامی جلیسه، «معیارهای خدشه پذیر برای سنجش اسطوره در نمایش» نوشته عباس اکرمی، «معرفی بخش هنر جایزه کتاب سال»، معرفی کتاب «شاهکارهای هنر ایران در مجموعه لهستان»، و ... از دیگر مطالب شماره تازه فصلنامه نقد کتاب هنر است.

سردبیر این فصلنامه هم در یادداشت خود به بیان تفاوت «پژوهش» در دنیای امروز نسبت به گذشته پرداخته و چنین نوشته است: «اگر پژوهشگر دیروز برای کار ناچار بود به مخازن کتابخانه‌ها مراجعه کند و برای یافتن نسخه‌ای از کتابخانه‌ای به کتابخانه دیگر سرک بکشد و گاهی رنج سفر را بر خود هموار کند تا در مخزن کتابخانه‌ای مهجور و خاک گرفته، نسخه یا کتابی کمیاب را بیابد و تورق کند، اکنون با جستجوی یک کلیدواژه مناسب در اینترنت، به هزاران نتیجه سره و ناسره دست خواهد یافت.»

شماره جدید فصلنامه نقد کتاب هنر به قیمت ۶ هزار تومان ارائه شده و علاوه بر عرضه در پیشخوان روزنامه فروشی ها امکان تهیه آن از طریق سایت ketab.ir نیز وجود دارد.

نظر شما