شناسهٔ خبر: 36931 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب عکس «ایران» در نمایشگاه کتاب مسکو عرضه می‌شود

مدیر نمایشگاه‌های خارجی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی، از عرضه کتاب عکس «ایران» در نمایشگاه کتاب مسکو خبر داد. این کتاب شامل 215 عکس از مهدی تیرانی، با موضوع گردشگری و میراث فرهنگی ایران است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ غلامرضا نوعی، مدیر نمایشگاه‌های خارجی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی، از عرضه کتاب عکس «ایران» در نمایشگاه کتاب مسکو خبر داد و گفت: یکی از اقداماتی که همواره در نمایشگاه‌های مختلف بین‌المللی مدنظر ما بوده، ارائه کتاب‌های ایرانی به زبان کشور میزبان است.

وی افزود: از آنجا که کمبودی در زمینه کتاب‌های حوزه ایرانشناسی به زبان روسی وجود داشت، با همکاری مهدی تیرانی، کتاب عکسی از مجموعه آثار این هنرمند با موضوع گردشگری و میراث فرهنگی، و با مقدمه روسی به منظور عرضه در نمایشگاه کتاب مسکو، چاپ و منتشر کردیم. همچنین نسخه چینی این کتاب نیز برای عرضه در نمایشگاه کتاب پکن، آماده انتشار شده است.

نوعی با اشاره به رونمایی این کتاب در یکی از نشست‌های غرفه ایران در نمایشگاه کتاب مسکو، گفت: ما علاوه بر این کتاب حدود ۲۰۰ عنوان کتاب دیگر نیز به زبان روسی رونمایی و برای عرضه در این نمایشگاه آماده کرده‌ایم. همچنین قصد داریم در نمایشگاه‌های آینده، چاپ و انتشار این کتاب‌ها را به کشورهای میزبان بسپاریم تا برای توزیع آن مشکلی به وجود نیاید.



مهدی تیرانی، عکاس کتاب «ایران» نیز درباره گردآوری این مجموعه عکس گفت: از آنجا که علاقه بسیاری به سفر دارم، رویکرد من در عرصه عکاسی بیشتر در حوزه تاریخی، گردشگری و معماری متجلی شده است. بر این اساس مجموعه‌ عکس‌هایم در طی ۱۵ سال گذشته، را در کتابی با عنوان «ایران» گردآوری و از سوی انتشارات «در گلستانه» منتشر کرده‌ام.

این عکاس افزود: این کتاب شامل ۲۱۵ فریم است که در ۱۱۲ صفحه تمام گلاسه رنگی، قطع وزیری و با مقدمه‌ای روسی برای ارائه در نمایشگاه کتاب مسکو آماده شده است.

وی با اشاره به وجه تمایز این کتاب با کتاب‌های مشابه، گفت: طبیعتاً کتاب‌های بسیاری با موضوع سیاحت و گردشگری در ایران منتشر شده، اما وجه تمایز این کتاب با کتاب‌های مشابه این است که بسیاری از تصاویر این مجموعه از مکان‌هایی صعب‌العبور، و زوایای کمتر دیده شده عکاسی شده است.



 مهدی تیرانی عضو رسمی انجمن عکاسان ایران و عضو انجمن عکاسان میراث فرهنگی ایران است. از مجموعه عکس‌های تیرانی پیشتر کتاب‌هایی چون «مجلس دیروز امروز»، «محفل انس»، «یادگار ماندگار گلستان» و «منشور کورش کبیر» منتشر شده است.

«ایران» مجموعه عکس‌های مهدی تیرانی با شمارگان ۵۰۰ نسخه، ۱۱۲ صفحه و بهای ۳۶ هزار تومان از سوی انتشارات «در گلستانه» به چاپ رسیده است.

نظر شما