شناسهٔ خبر: 36941 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جواد جزینی «ریخت‌شناسی داستان‌های مینی‌مالیستی» را به کتابفروشی‌ها آورد

«ریخت‌شناسی داستان‌های مینی‌مالیستی» نام تازه‌ترین کتاب پژوهشی محمد جواد جزینی، داستان‌نویس و منتقد ادبی، است که از سوی نشر ثالث راهی بازار کتاب شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ جواد جزینی «ریخت‌شناسی داستان‌های مینی‌مالیستی» را در هفت فصل به ترتیب با عناوین «ریخت‌شناسی داستان‌های مینی‌مالیستی»، «گونه‌های داستان کوتاهِ کوتاه»، «داستان کوچک»، «پیدایی داستان کوتاهِ کوتاه در ایران»، «داستان‌های پیوست»، «داستان‌های مینی‌مال» و «داستان‌های کوتاه» نوشته است.

در مقدمه این کتاب می‌خوانیم: «داستان مینی‌مالیستی را «اتم شکافته شده داستان کوتاه» نامیده‌اند. اصل «کم هم زیاد است» شعار اساسی آن‌هاست. مینی‌مالیست یک جریان انتقادی هنری بود که علیه «ماکسی مالیست‌ها» سامان گرفت. آنها در فشردگی و ایجاز تا آنجا پیش می‌روند که فقط عناصر ضروری اثر، آن هم در کمترین و ساده‌ترین و کوتاه‌ترین شکل باقی بماند. به همین دلیل برهنگی واژگانی و کم حرفی از محرزترین ویژگی های این آثار به شمار می‌رود.»
 
«ریخت‌شناسی داستان‌های مینی‌مال» نوشته محمد جواد جزینی با شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه به قیمت ۹ هزار تومان در ۱۵۱ صفحه به تازگی از سوی نشر ثالث منتشر شده است.

محمد جواد جزینی، داستان‌نویس و منتقد ادبی متولد ۱۳۴۴ در درچه اصفهان است. «ای‍ل‌ ب‍ی‌س‍وار»، «خ‍داح‍اف‍ظ ق‍ه‍رم‍ان»، «آب، باد آتش»، «تابستان پر ماجرا»، «از حاشیه تا متن»، «کتاب خرمشهر» و «تاریخ تحلیلی رمان جنگ» نام شماری از کتاب‌های منتشر شده جزینی است.

نظر شما