شناسهٔ خبر: 36943 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

زمان ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان دکتری پنج دانشگاه اعلام شد

با توجه به انتشار نتایج نهایی آزمون دکتری، 5 دانشگاه بزرگ زمان ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان خود را اعلام کردند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ فرآیند ثبت‌نام اکثر دانشگاه‌ها در دو مرحله الکترونیکی و حضوری و در یک بازه زمانی یک ماهه و تا قبل از مهرماه جاری صورت می‌گیرد.

 

آغاز ثبت نام دانشجویان دکتری دانشگاه تهران از ۵ شهریور

پذیرفته‌شدگان مقطع دکتری آزمون سال ۱۳۹۴(دوره‌های روزانه و نوبت دوم دانشگاه تهران)، باید توجه داشته باشند ثبت‌نام الکترونیکی از روز پنجشنبه ۵ شهریورماه آغاز شده و تا روز یکشنبه ۸ شهریورماه ادامه دارد و ثبت‌نام حضوری نیز از روز شنبه هفتم شهریورماه آغاز شده و تا روز سه‌شنبه دهم شهریورماه ادامه دارد.

 

پذیرفته شدگان باید بر اساس برنامه تعیین‌شده، برای ثبت‌نام، به سامانه مربوط به نشانی: reg.ut.ac.ir مراجعه نمایند و توجه داشته باشند ثبت‌نام حضوری با مراجعه به محل پردیس و دانشکده مربوط و بر اساس کد رشته محل قبولی، در موعد تعیین شده و با ارایه «اصل مدارک لازم» صورت می‌پذیرد.

 

 

آغاز ثبت نام الکترونیکی دانشجویان دکتری علامه از امروز سوم شهریور

ثبت‌نام و تشکیل پرونده دانشجویان پذیرفته شده در آزمون دوره دکتری(ph.D) در دانشگاه علامه طباطبائی در دو مرحله انجام می پذیرد. مرحله اول به صورت الکترونیکی بوده و از امروز سه‌شنبه سوم شهریورماه آغاز شده و تا روز جمعه،ششم شهریورماه ادامه دارد.

 

پذیرفته‌شدگان ضرورت دارد در مهلت تعیین شده با مراجعه به پایگاه اینترنتی دانشگاه به نشانی www.atu.ac.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند و مدارک خود شامل صفحه اول شناسنامه(در صورت دارا بودن توضیحات صفحه آخر)، روی و پشت کارت ملی، عکس، مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد یا گواهی موقت فراغت از تحصیل که معدل در آن قید شده باشد، پذیرفته شدگانی که قادر به ارایه اصل مدرک کارشناسی ارشد نیستند، گواهی تایید شده توسط دانشگاه یا موسسه آموزش عالی محل اخذ کارشناسی ارشد دال بر فراغت از تحصیل تا ۳۱ شهریور ۹۴ با ذکر معدل در پایگاه اینترنتی دانشگاه بارگذاری نمایند.

 

کلیه پذیرفته شدگان پردیس خودگردان دانشگاه علامه موظفند شهریه خود را به مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال پرداخت کنند که ۳۰ درصد از کل مبلغ شهریه باید در مرحله اول ثبت‌نام و ۷۰ درصد مابقی شهریه در پنج نیمسال و در هر نیمسال به میزان ۱۴ درصد پرداخت شود.

 

داوطلبان ضرورت دارد پس از انجام مرحله اول، اصل مدارک اسکن شده فوق را به همراه مدارک دیگر شامل پوشه، اصل مدرک کارشناسی ارشد مورد تایید وزارت علوم یا وزارت بهداشت یا شورای عالی انقلاب فرهنگی که در آن معدل قید شده باشد،( پذیرفته شدگانی که قادر به ارایه اصل مدرک کارشناسی ارشد نیستند باید گواهی تایید شده توسط دانشگاه یا موسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک کارشناسی ارشد دال بر فراغت از تحصیل تا تاریخ ۳۱ شهریور۹۴ (فرم الف) و دو برگ فتوکپی آن) را ارائه نمایند.

 

مدارک دیگر شامل اصل شناسنامه و چهار برگ فتوکپی از تمام صفحات آن،۱۲ قطعه عکس تمام رخ ۳ در ۴ تهیه شده در سال جاری (پشت عکسها مشخصات درج شود)، اصل و سه برگ تصویر کارت ملی (دائم – موقت)،اصل فیش واریزی به مبلغ ۸۰ هزار ریال به حساب ۹۸۷۲۲۸۶۶ به نام حسابهای متفرقه نزد بانک تجارت شعبه شهید کلانتری (کد ۹۸۵)بابت صدور کارت دانشجویی، معرفی نامه از ستاد مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و یا وزارت جهاد کشاورزی برای پذیرفته شدگان سهمیه رزمنده و جهادگران داوطلب بسیجی،معرفی‌نامه از معاونت آموزشی دانشگاه محل خدمت مبنی بر موافقت با ادامه تحصیل و حکم کارگزینی سال ۱۳۹۳ برای پذیرفته شدگان سهمیه مربی می‌شود.

 

دانشجویان باید توجه داشته باشند تشکیل پرونده از پذیرفته شده فقط بر اساس برنامه اعلام شده و با حضور خود فرد و با ارایه اصل شناسنامه و اصل کارت ملی و پس از شناسایی و تایید واحد مربوطه انجام می‌گردد. بدیهی است ثبت‌نام پس از طی دو مرحله (اینترنتی و تشکیل پرونده) قطعیت می‌یابد و در صورتی که هر یک از مراحل طی نشود انصراف تلقی خواهد شد.

 

 

دانشجویان دکتری پیام نور از ۵شهریور ثبت نام می‌کنند

زمان ثبت‌نام دانشجویان پذیرفته شده در آزمون دوره دکتری(ph.D) سال تحصیلی ۹۵_۹۴ در دانشگاه پیام نور از تاریخ پنجم شهریورماه ۹۴ لغایت هشتم شهریور ماه بوده و پذیرفته شدگان لازم است در مهلت اعلام شده با آماده کردن فایل اسکن شده مدارک خود به سامانه ثبت نام دانشگاه (گلستان) به آدرس اینترنتی http://reg.pnu.ac.ir مراجعه و ثبت نام نمایند.

 

مدارک لازم جهت ثبت نام «مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد»، «تصویر شناسنامه و کارت ملی»،«مدرک مشخص کننده نظام وظیفه (ویژه آقایان)»،«عکس با زمینه روشن» و « تائیدیه استفاده از سهمیه» ( برای داوطلبانی که از سهمیه استفاده نموده اند)، است.

 

 

دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی پیشگام در ثبت نام دانشجویان دکتری

انجام ثبت نام الکترونیکی پذیرفته‌شدگان دکتری در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی از ساعت ۱۶ روز شنبه ۳۱ مردادماه در سایت آموزشی دانشگاه به آدرس http :// golestan.kntu.ac.ir امکان پذیر شد.

 

مدارک لازم برای پذیرش نهایی در مرحله تحویل مدارک شامل پرینت گواهی مربوط به انجام ثبت نام الکترونیکی( گواهی پذیرش غیرحضوری )، اصل و یک برگ کپی مدرک تحصیلی کارشناسی، اصل و یک برگ کپی مدرک کارشناسی ارشد برای فارغ‌التحصیلان،( در صورت داشتن مدرک کارشناسی ناپیوسته ارائه مدرک تحصیلی مقطع کاردانی الزامی است )، (دانشجویان سال آخر کارشناسی ارشد گواهی تأیید شده با قید معدل کل واحدهای گذرانده تا ۳۱شهریور ۹۳ یا ۳۰ بهمن‌ماه ۹۳ )، فرم مخصوص معدل و تعداد واحد گذرانده مندرج در صفحه ۹۴ دفترچه راهنمای انتخاب رشته ( دفترچه شماره ۲ ) آزمون دکترای سال ۹۴،اصل و یک برگ تصویر کارت پایان خدمت/کارت‌ معافیت (کارت معافیت بایستی با فرمت کامپیوتری ارائه شود) / برگه اعزام به خدمت فاقد مهر غیبت ، اصل و یک برگ تصویر ( پشت و رو ) کارت ملی،اصل و یک سری تصویر از کل صفحات شناسنامه، گواهی موافقت با ادامه تحصیل تمام وقت از ارگان محل خدمت ( مخصوص کارکنان دولت و پرسنل شاغل رسمی در نیروهای نظامی و انتظامی کشور) است.

 

پذیرفته‌شدگانی که در زمان ثبت‌نام موفق به ارائه مدرک زبان نشوند، حداکثر تا تاریخ ۳۰ دی‌ماه ۹۴ موظف به تحویل آن به مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه هستند.

 

 

ثبت نام دانشجویان دکتری شهیدبهشتی از ۱۴ شهریور

ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون سراسری نیمه متمرکز سال ۱۳۹۴ دوره‌های روزانه و پردیس خودگردان مقطع دکتری دانشگاه شهید بهشتی در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ در دو مرحله صورت می‌پذیرد، مرحله اول ثبت نام غیرحضوری بوده و از روز شنبه ۱۴ شهریورماه آغاز شده و تا روز پنجشنبه ۱۵ شهریورماه ادامه دارد.

 

پذیرفته‌شدگان ضرورت دارد در این مرحله به سیستم آموزش جامع گلستان دانشگاه شهید بهشتی به آدرس http://www.sbu.ac.ir مراجعه و کلیه مراحل ثبت نام غیرحضوری (اینترنتی) خود را با دقت کامل به انجام رسانند.دریافت گواهی پذیرش غیرحضوری از سیستم الزامی است. در صورت عدم ثبت نام غیرحضوری (اینترنتی) در مرحله اول و عدم دریافت گواهی پذیرش ثبت‌نام غیرحضوری، ثبت نام حضوری امکان‌پذیر نخواهد بود.

 

مرحله دوم ثبت‌نام حضوری است که از روز شنبه ۲۱ شهریورماه آغاز شده و تا روز دوشنبه ۲۳ شهریورماه ادامه دارد.

مدارک موردنیاز در زمان ثبت‌نام حضوری شامل گواهی پذیرش ثبت‌نام غیرحضوری (اینترنتی) اخذ شده از سیستم گلستان در مرحله ثبت نام غیرحضوری، فرم مشخصات دانشجو اخذ شده از سیستم گلستان در مرحله ثبت نام غیرحضوری، مدرک کارشناسی که تاریخ فراغت از تحصیل و معدل مقطع کارشناسی در آن قید شده باشد، اصل مدرک کارشناسی ارشد که تاریخ فراغت از تحصیل حداکثر تا ۳۱شهریور و معدل مقطع کارشناسی ارشد در آن قید شده باشد (خاص دانشجویانی که زمان ثبت نام در آزمون، فارغ‌التحصیل بوده‌اند)،اصل فرم گواهی معدل اتمام تحصیلات حداکثر تا ۳۱ شهریور۹۴ (مربوط به سازمان سنجش آموزش کشور) تایید شده توسط دانشگاه مقطع کارشناسی ارشد (خاص دانشجویانی که زمان ثبت‌نام در آزمون، دانشجوی سال آخر بوده‌اند)،اصل فرم گواهی معدل زمان ثبت‌نام در آزمون (مربوط به سازمان سنجش آموزش کشور) تایید شده توسط دانشگاه مقطع کارشناسی ارشد (خاص دانشجویانی که زمان ثبت‌نام درآزمون، دانشجوی سال آخر بوده‌اند)، اصل شناسنامه و اصل کارت ملی،۶ قطعه عکس ۳.۴ می شود.

 

دیگر مدارک شامل اصل مدرک نظام وظیفه (مطابق مقررات وظیفه عمومی مندرج در دفترچه شماره ۱ سازمان سنجش آموزش کشور)،اصل مدرک ایثارگری (خاص دانشجویان شاهد و ایثارگر)،آخرین حکم استخدامی رسمی و موافقت دانشگاه معرفی کننده (خاص سهمیه مربیان)،کم مرخصی یا موافقت کتبی سازمان مربوطه جهت ادامه تحصیل (خاص کارکنان دولت)،فرم‌های تکمیل شده مورد نیاز جهت ثبت‌نام (اخذ شده از سیستم گلستان در مرحله ثبت‌نام غیرحضوری) است.

نظر شما