شناسهٔ خبر: 36962 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اعلام آمادگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری برای همکاری با رسانه ملی

آیین تجلیل از عوامل برنامه تلویزیونی ماه عسل به همت فرهنگسرای رسانه با حضور مدیران ارشد رسانه ملی، رئیس کمیته امداد، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و میهمانان ادوار مختلف این برنامه در تالار بزرگ ایوان شمس برگزار شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ و به نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه‌برنامه تجلیل از عوامل برنامه تلویزیونی ماه عسل عصر روز گذشته با حضور پرویز فتاح رئیس کمیته امداد، محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، الهه راستگو عضو شورای اسلامی شهر تهران، کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، رضا پورحسین قائم مقام سیما، غلامرضا میرحسینی مدیر شبکه سه، داود نعمتی انارکی مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی، ناصر کریمان مدیر گروه اجتماعی شبکه سه سیما، شهرام گیل آبادی رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران، جمعی از هنرمندان تلویزیون و میهمانان ۱۰ سال گذشته برنامه ماه عسل با اجرای محمد سلوکی در تالار ایوان شمس برگزار شد.

در ابتدا، کلیپی ۲۰ دقیقه‌ای از گزیده ۱۰ سال برنامه ماه عسل پخش شد و مدیرکل روابط عمومی صداوسیما اولین سخنران مراسم بود.

رضایت ۷۵ درصدی مردم از ماه عسل

نعمتی انارکی با اشاره به اینکه ماه عسل یکی از موفق‌ترین برنامه‌های ماه رمضان رسانه ملی بود، گفت: از بیش از ۸۰ هزار تماس تلفنی ماه رمضان با روابط عمومی، حدود ۶۷ درصد تماس‌ها مربوط به ماه عسل بود. بیش از نیمی از تماس‌ها قدردانی، ۱۸ درصد مربوط درخواست‌های مردمی و حدود ۲۰ درصد هم انتقاد به برنامه بود.

وی افزود: اجرای طرح محسنین در این برنامه با توجه به جریان‌سازی و ساماندهی ۲۷۰ هزار کودک کم توان، بسیار مهم بود. طرح مباحثی مثل شهدای غواص، دعوت از «آن ۲۳ نفر» و دکور جذاب برنامه مورد توجه مردم قرار گرفته بود.

پس از اجرای زنده موسیقی توسط مهدی یغمایی خواننده تیتراژ ماه عسل سال ۹۰، رضا پورحسین قائم مقام معاون سیمای رسانه ملی به سخنرانی پرداخت.

احسان علیخانی می‌داند که چه می‌کند

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر چهار محور اخلاق، دین، آگاهی و امید گفت: برنامه ماه عسل هر چهار نکته را از دریچه تلویزیون به خانه‌های مردم رساند.

پورحسین خطاب به مجموعه میهمانان این برنامه گفت: شما با بیان خاطره‌ها، اتفاق‌ها و زندگی عادی‌تان موجب امید و آگاهی شدید و دین‌مداری به این واسطه افزایش پیدا کرد. تمایز این برنامه، در یک سال زحمت و پژوهش پشت صحنه است. احسان علیخانی می‌داند که چه می‌کند و چه هدفی دارد و به کجا می‌خواهد برود و توانایی، باورمداری و احساس او در کنار زندگی عادی مردم، دست به دست هم می‌دهد که یک برنامه اثرگذار به وجود بیاید.

بعد از اجرای موسیقی توسط امیرعلی بهادری خواننده تیتراژ ماه عسل ۹۴، کلیپ طنزی از حواشی برنامه امسال، به قلم و صدای حسین کلهر پخش شد که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

در ماه عسل سفیدنمایی نمایشی نداشتیم

در ادامه کاظم جلالی چکیده از پژوهش‌های انجام شده در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ارائه کرد.

جلالی با اشاره به مشقت‌های ساخت برنامه‌های گفت‌وگو محور گفت: بنده و آقای پورحسین تجربه مجری‌گری داشته‌ایم و می‌دانم که چه کار سختی است.

وی با مرور انتقادها و حمایت‌های صورت گرفته از برنامه ماه عسل گفت: می‌گویند علیخانی در برخورد با میهمانان خود احساسی رفتار می‌کند اما من موافق این موضوع نیستم. موارد زیادی را دیدم که با یک پرسش، از احساس به سمت منطق حرکت کرده است.

جلالی با اشاره به حضور چهره‌های سرشناس در برنامه‌های تلویزیونی گفت: اینکه به دنبال سوژه‌ها در کف خیابان برویم کار آسانی نیست. اتفاق مهمی که در ماه عسل افتاد، این بود که سیاه‌نمایی و سفیدنمایی نمایشی دیده نمی‌شد. متاسفانه برخی به دنبال سفیدنمایی محض هستند و مردم آنها را قبول نمی‌کنند.

فرزاد فرزین خواننده تیتراژ سال ۹۲ ماه عسل هم به صورت زنده به اجرای موسیقی پرداخت و سپس، محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران سخنرانی کرد.

این برنامه احساسات پاک مردم ایران را نشان داد

صلاحی به عنوان میزبان این ویژه‌برنامه گفت: امروز میهمان بهترین یا یکی از بهترین برنامه‌های اجتماعی تلویزیون هستیم. برنامه ماه عسل، نشان دهنده زیبایی احساسات پاک مردم ایران بود.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به حضور پررنگ مردم در برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) یادآور شد: ماه عسل این فرصت را فراهم کرد تا مفهوم دقیق امید را درک کنیم؛ مثل وقتی که در این برنامه نقاشی کشیدن یک معلول به تصویر درآمد و در دل مردم امید و انگیزه ایجاد کرد.

وی افزود: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران آمادگی دارد تا در تمام موضوعات فرهنگی، هنری و اجتماعی با رسانه ملی همکاری داشته باشد. همانطور که در ماه مبارک رمضان، برنامه‌های زنده شبانه‌ای از فرهنگسرای بام تهران در توچال و فرهنگسرای بهمن در جنوب تهران به روی آنتن شبکه‌های سه و پنج رفت.

تعجب رئیس جمهور از حجم حامیان طرح محسنین

پرویز فتاح رئیس کمیته امداد دیگر سخنران این مراسم بود. وی با اشاره به جذب ۷۵۰ هزار حامی در برنامه ماه عسل گفت: وقتی آمار این برنامه را خدمت آقای روحانی رئیس جمهور کشور ارائه کردم، بسیار متعجب شدند.

فتاح با اشاره به اینکه طرح محسنین کمی دیر آغاز شد، تاکید کرد: با آغاز طرح، به میزان قابل توجهی تماس و پیام دریافت کردیم به حدی که سیستم‌های کمیته امداد پاسخگو نبود. در مدت زمان کوتاهی بیش از ۳۴۰ هزار پیامک دریافت شد که هنوز فرصت بررسی همه آنها را پیدا نکرده‌ایم. در حال حاضر اطلاعات حدود ۲۵۰ هزار نفر را در اختیار داریم و به زودی با سایر حامیان، ارتباط برقرار خواهیم کرد.

وی با اشاره به خاطره‌ای از کمک‌های ویژه مردم به خانواده‌ای که پدرشان در آتش سوخته بود، گفت: بسیاری از کمک‌ها به واسطه برنامه ماه عسل بود. من از مدیران صداوسیما درخواست می‌کنم از این ظرفیت عظیم به خوبی استفاده کنیم و در مناسبت‌های دیگر مانند ماه محرم این چنین برنامه‌ها را ادامه بدهیم.

بعد از اجرای زنده موسیقی توسط مهدی یراحی خواننده تیتراژ دو سال متوالی برنامه ماه عسل، از مدیران شبکه سه سیما و تمامی عوامل برنامه تقدیر شد.

آخرین سخنران تجلیل از عوامل برنامه ماه عسل، تهیه کننده و مجری این برنامه بود.

ماه عسل کسی را ناامید نکرد

احسان علیخانی طراح و مجری ماه عسل ۹۴ با اشاره به اهمیت قصه جذاب میهمانان در پربیننده شدن برنامه گفت: یک روز پس از پایان برنامه امسال، پیامکی به همکاران فرستادم با این مضمون که «منِ احسان علیخانی به ماه عسل مدیونم اما ماه‌عسل، به خاطر همه چیز به شما مدیون است.» به نظرم اگر قصه‌ها و روایت جذاب مردم نبود، برنامه ماه عسل تا به این اندازه، پربیننده نمی‌شد.

علیخانی ادامه داد: به جرأت می توانم بگویم ساخت برنامه‌ای با میهمانان شناخته شده برایم خیلی آسان است. اصلا کاری ندارد که ۳۰ شب، ۳۰ چهره معروف دعوت کنم و حرف بزنم. رفتن سراغ سوژه‌هایی از دل مردم، سخت است.

تهیه کننده ماه عسل گفت: به عنوان مثال فقط در برنامه‌های امسال، بیشتر از ۱۰ میهمان داشتیم که اولین بار به تهران می آمدند و به شدت از حضور در استودیوی تلویزیونی اضطراب داشتند. من و همکاران زمان زیادی صرف می‌کردیم که این میهمانان با فضای برنامه و آنتن آشنا شوند.

احسان علیخانی در پایان با اشاره به محوریت امید در برنامه ماه عسل اضافه کرد: به نظرم ماه عسل همیشه حول محور امید گشت و هیچ‌وقت کسی را ناامید نکرد. همین باعث دلگرمی من و همکاران است و وقتی خسته می‌شویم، همین مسئله به ما برای ادامه کار انگیزه می‌دهد.

آخرین بخش ماه عسل، دعوت از یکی از میهمانان برنامه ماه عسل ۹۴ بود که به واسطه این برنامه با هم ازدواج کرده بودند. رئیس کمیته امداد سفر عتبات عالیات و محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به این زوج که چند روزی بیشتر از عقدشان نمی‌گذشت، ۵ سکه بهار آزادی هدیه کرد.

آیین تجلیل از عوامل ماه عسل با پخش مستندی از ازدواج این زوج در مشهد مقدس به پایان رسید.

نظر شما