شناسهٔ خبر: 36977 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آثار سینمایی را باید با نگاه به‌روزتری درباره مسجد تولید کرد

نرگس آبیار معتقد است: در تلویزیون آثاری که به مسجد پرداخته باشد داریم اما این مسئله در سینما خیلی کمتر دیده می‌شود، اما همین هم از زاویه سنتی همیشگی است که چندان مورد پسند جوانان نیست.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ نرگس آبیار کارگردان فیلم سینمایی «اشیاء» در مورد هفته مساجد گفت: با شنیدن کلمه مسجد آرامش را به یاد می‌آورم و در واقع مسجد جایی است که هر بار در آن پا می‌گذارم آرامش پیدا می‌کنم. آنقدر انرژی خوب در آن فضا وجود دارد که به من آرامش می‌دهد؛ جایی است پر از دعاهای زیبا و انرژی‌های مثبت مردم که همه اینها به من منتقل می‌شود حس بسیار خوبی را در من به‌وجود می‌آورد.

وی درباره به آتش کشیدن و تخریب مساجد توسط صهیونیست‌ها و گروه‌های تکفیری در منطقه هم گفت: واقعا نمی‌دانم در این خصوص چه باید گفت، چون همیشه یک سری گروه‌ها و آدم‌های تند رو وجود دارند که در همه چیز افراط و تفریط دارند و این موضوع در همه زمان‌ها و ادوار تاریخی وجود داشته و الان هم هستند و متأسفانه در دوره ما بیش از پیش خود را نشان می‌دهند.

این نویسنده حوزه کودک و نوجوان و دفاع مقدس، درباره بهترین شیوه جذب مردم به مسجد اظهار داشت: من فکر می‌کنم که باید با هر کسی به زبان خودش صحبت کنیم و آنها را به مسجد جذب کرد که این به‌ویژه شامل جوانان هم می‌شود. متاسفانه در غالب مساجد ما با یک زبان با همه اقشار صحبت می‌کنند و در نتیجه عده‌ای مسجد را پس می‌زنند و اگر دقت کنید می‌بینید که به همین دلیل همیشه یک قشر خاص از مسجد استقبال می‌کنند.

خالق اثر تحسین‌شده «شیار ۱۴۳» در مورد آثار سینمایی و تلویزیونی که با محوریت مسجد در ایران تولید می‌شوند، گفت: در تلویزیون آثاری که به مسجد پرداخته باشد داریم اما این مسئله در سینما خیلی کمتر دیده می‌شود. اما همین هم از زاویه‌ای است که خیلی مورد پسند جوانان نیست؛ همان زاویه سنتی همیشگی! شاید باید به مقوله مسجد و اتفاقاتی که قرار است در آن بیفتد، یک نگاه نو شود.

نظر شما