شناسهٔ خبر: 36978 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

یادداشت سیدمهدی شجاعی برای «غریب قریب»/ قلمی که کبوتر حرم رضوی شد

سید مهدی شجاعی در یادداشتی بر رمان غریب قریب نوشت: آثار سعید تشکری اگرچه تماماً از استواری و صلابت برخوردارند، اما این قلم، از وقتی­ که کبوتر حرم شده، به فخر و فخامتی متفاوت، دست یافت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ همزمان با برگزاری مراسم رونمایی از کتاب «غریب قریب» اثر سعید تشکری در خبرگزاری مهر، سید مهدی شجاعی نویسنده صاحب نام معاصر با انتشار یادداشتی از این نویسنده و کتاب وی تجلیل کرد.

متن این یادداشت که از سوی نویسنده در اختیار خبرگزاری مهر قرار داده شده است به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

صلی­‌الله علیک یا ابالحسن علی ­بن موسی‌­الرضا و رحمه الله و برکاته.

رمان غریب قریب، بهانه‌­ای است برای تجدید عرض ادب و ارادت و احترام به قلم شکوهمند سعید تشکری، ‌قلمی که در خلق عموم آثارش، بخصوص «مفتون و فیروزه» و «پاریس پاریس» دل­آویز بوده است و در «ولادت»، ارادت برانگیز.

سعید تشکری با کتاب و قلم، با خواندن و نوشتن، نفس می­‌کشد و زندگی می­‌کند.

و همان­قدر که نوشتن، برای سعید تشکری، دلیل زندگی است، برای خوانندگان آثارش، می‌­تواند راهنما و دلیل زندگی بشود.

آثار سعید تشکری اگرچه تماماً از استواری و صلابت برخوردارند، اما این قلم، از وقتی­ که کبوتر حرم شده، به فخر و فخامتی متفاوت، دست یافته است و گویی که از مرکز ثبت اسناد رضوی، شناسنامه‌ای تازه گرفته است.

چنان که اکنون هر برگی از آثار رضوی‌­اش را اگر در جایی بی­‌نام و نشان، ببینی، هویتش را بازمی­‌یابی و در اصل و نسبش تردید نمی­‌کنی.

و برای یک قلم، چه فخر و شرفی از این برتر که پیمان و پیوندش با آستان حضرت شمس ­الشموس، چون خورشید بدرخشد و آثار انسابش در جبین، متجلی شود.

خداوند روز به روز بر توفیقات صاحب این قلم بیفزاید و سلامت و عزت و عافیت را با وجود عزیزش، قرین فرماید.

۹۴/۶/۳
سیدمهدی شجاعی

نظر شما