شناسهٔ خبر: 36996 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب «امام، یگانه دوران» منتشر شد

کتاب «امام، یگانه دوران» به همت انتشارات دلیل ما منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ اگر دیدگان دل را بر افق خلقت بگشاییم و اندکی فراتر از محسوسات را بنگریم، نظاره گر چهارده حقیقت ملکوتی و وجود نورانی خواهیم بود که بر بلندای آفرینش به بندگی حق مشغولند. آری، آنانند که در جایگاهی دور از دسترس عرشیان و فرشیان قرار دارن و درک عظمت و نورانیت شگرفشان برای اندیشه های ژرف نیز میسر نیست.

یکی از اشتباهات جاهلان در ارتباط با معصومین (علیهم السلام) آن است که به حکم شباهت پیکر جسمانی آنان با ما خاکیان، امام و امامت را همانند سایر ابنای بشر پنداشته اند. این همان داوری حس گرایانه و خطاست که ابلیس نخستین بار بدان مبتلا گشت و از سجده ابا کرد، و تا ابد رجیم درگاه الهی گردید.

کتاب «امام (علیه السلام) یگانه دوران» در ۱۸ فصل به جلوه های امامت و ولایت در کلام امام هشتم پرداخته و شناخت ابعاد امام(ع) و تبيين جايگاه و منزلت امامت را شرح داده است. فصل اول به رافع اختلاف بودن امام اختصاص داده شده و اثبات امامت امیرالمومنین (علیه السلام) در کلام امام رضا (علیه السلام) زینت بخش فصل دوم است.

فصل سوم  و چهارم به بحث تحریف معنای مولا و عدم انتخاب مردم درباره خلیفه الهی پرداخته شده است. عظمت مقام امامت و شئون امین و حجت و جانشین خدا در فصل های پنجم تا هفتم شرح داده شده است. اوصاف و جلوه های امام از منظر حضرت ثامن الائمه (علیه السلام) در فصل های هشتم تا یازدهم بیان شده که بعضی از آنها عباتند از : خورشید فروزان، ستاره هدایت، آب گوارا، آسمان سایه افکن، پناه بی پناهان.

فصل دوازدهم بیانگر یگانه بودن امام است و فصل سیزدهم تا پانزدهم به تبیین جایگاه خاندان عصمت و اعتراف همگانی به عظمت ایشان اختصاص داده شده و بعضی از نشانه های فتنه و کارشکنی ها و بیعت شوم سقیفه و مظلومیت امیرالمومنین(علیه السلام) به تصویر کشیده شده است.

جامعیت اوصاف پسندیده در وجود امام و قائم به امر خدا بودن در فصل شانزدهم مطرح شده و علم امام در فصل هفدهم بیان شده و نکوهش مردم از نادانی در درک و فهم منزلت امام پایان بخش این کتاب است.

کتاب «امام (علیه السلام) یگانه دوران» توسط دکتر مرتضی طاهری در ۴۱۲ صفحه وزیری به رشته تحریر در آمده و انتشارات دلیل ما آن را منتشر کرده است. دلیل ما به مناسبت ایام ولادت امام رضا (علیه السلام) این کتاب را با تخفیف ویژه به مخاطبان عرضه نموده است. برای تهیه کتاب می توانید با شماره تلفن های ۰۲۵۳۷۷۴۴۹۸۸ – ۰۲۵۳۷۷۳۳۴۱۳  تماس بگیرید.

نظر شما