شناسهٔ خبر: 36997 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

من فرزند تئاترم/ «پله آخر» را برگرفته از قرآن روی صحنه می‌برم

ابراهیم آبادی بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر و سینما با اشاره به روی صحنه بردن یک اثر نمایشی بعد از ۱۰ سال از دلایل کم کاری اش در حوزه تصویر سخن گفت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ ابراهیم آبادی بازیگر، کارگردان و نویسنده پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون درباره بازگشتش به عرصه تئاتر بعد از ۱۰ سال  گفت: قرار است نمایش «پله آخر» را بعد از ۱۰ سال دوری از تئاتر در تماشاخانه تازه تاسیس «تتماج» به صحنه ببرم. این نمایش را به تازگی و در اردیبهشت ماه نوشتم که قرار است از ۴ شهریور ماه اجرای خود را آغاز کند.

وی درباه مضمون نمایش متذکر شد: من تا کنون ۲۷ نمایشنامه و ۳۶ فیلمنامه نوشته ام که سه عدد از آنها به چاپ هم رسیده است. نمایشنامه «پله آخر» نیز از کارهای متاخرم است. این اثر نمایشی فراسوی عرفان را مطرح می‌کتد و نام نمایش نیز برگرفته از ۶۱۸۸ آیه قرآن است. در حقیقت در این اثر تلاش عاشق برای رسیدن به معشوق که همان خداوند است، به نمایش گذاشته می شود.

آبادی درباره انتخاب این سالن برای اجرا گفت: من ۵۰ سال قبل سرپرستی تروپ تئاتر توسکا را در لاله زار برعهده داشتم که هنرمندانی بسیاری که برخی از آنها دیگر در قید حبات نیستند در آن عضو بودند در حال حاضر نیز این گروه را با جوانان آموزش دیده و علاقمند به تئاتر فعال کرده ام. این نمایش کاری از هنرجویان موسسه هلیا فیلم است بنابراین برای شروع این سالن کوچک را برای اجرا انتخاب کردم اما قصد دارم بعد از دیده شدن کار توسط هنرمندان و منتقدان، نمایش را در سالنی بزرگتر و البته در شهرستان های دیگر نیز به صحنه ببرم.

ابراهیم آبادی

بازیگر سریال «شاهگوش» درباره کم کاری اش در حوزه تصویر عنوان کرد: واقعیت این است که من بچه تئاتر هستم و با سینما و تلویزیون آنطور که باید عجین نیستم. تحصیلاتم هم چه در ایران و چه اروپا در زمینه تئاتر بوده است. با توجه به آشفتگی و نابسامانی که در تولیدات تلویزیونی وجود دارد، ترجیح دادم از حضور در این آثار سر باز بزم. به عنوان نمونه برای بازی در یک مجموعه دعوت به همکاری می شدم و به من می گفتند این سریال ۵۰ قسمت است اما هنوز فیلمنامه ای برای آن نداریم و معلوم هم نیست که چه زمانی کلید بخورد. با این وضعیت کم کم از حضور دز آثار تصویری احساس پرهیز کردم و ترجیح دادم تمرکزم را روی تئاتر بگذارم. در حقیقت من به گهواره ام بازگشتم چون بچه تئاتر هستم.

بازیگر فیلم خاطره‌انگیز «دزد عروسک ها» در پایان صحبت هایش بیان کرد: من در گذشته نمایش های بسیاری را در ایران و چک و اسلاواکی به صحنه برده ام. امیدوارم این نمایش مورد پسند مخاطبان قرار گیرد تا بعد از آن بتوانم نمایشنامه های دیگری را که نوشته ام و یا در دست نگارش دارم روی صحنه بیاورم.

ابراهیم آبادی پیش از آن نمایش هایی چون «نی زار آنسوی رودخانه»، «زنهایی از نسکاولی»، «۱۲صندلی سیاه »، «حقه باز» و ... را بازی و کارگردانی کرده است.

نمایش «پله آخر» به کار گردانی ابراهیم آبادی و تهیه کنندگی حمید اصغری کاری از گروه نمایش هلیا از ۴ شهریور ماه ساعت ۱۹:۳۰ در تماشاخانه «تتماج» واقع در طالقانی، بهار شمالی، یزدان نیاز، پلاک ۳۴، هلیا فیلم به اجرا می رود.

نظر شما