شناسهٔ خبر: 36999 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب «چقدر خوبیم ما» نقد و بررسی می‌شود

کتاب «چقدر خوبیم ما» به همت پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با همکاری گروه جامعه شناسی اخلاق انجمن جامعه شناسی ایران نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با همکاری گروه جامعه شناسی اخلاق انجمن جامعه شناسی ایران نشست نقد بررسی کتاب «چقدر خوبیم ما» را با حضور دکتر محمدرضا جوادی یگانه، دکتر محمد امین قانعی راد، ابراهیم رها (نویسنده کتاب) برگزار می کنند.

این نشست یکشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۴ساعت۱۰:۳۰ در محل سالن جلسات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات واقع در خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان ولیعصر، خیابان دمشق، شماره ۹، برگزار می شود.

کتاب «چقدر خوبیم ما» نوشته ابراهیم رها، به تازگی توسط انتشارات مروارید روانه بازار کتاب شده است؛ کتابی که نویسنده ‌اش متن آن را حاصل تأملات خود در نقد رفتارشناسی ایرانیان در قالب بیانی طنز آمیز عنوان کرده است.

«چقدر خوبیم ما» در برگیرنده یادداشت ‌هایی از ابراهیم رهاست که همگی برای نخستین بار در این کتاب منتشر و برای این کتاب نوشته شده است.

این کتاب در برگیرنده نقدهایی است که نویسنده به رفتارهای ایرانی‌ها به طور عمومی دارد، رفتارهایی که به زعم نویسنده شاهد مثال هایش در اطراف ما به وفور دیده می شود.

در بخشی از این کتاب آمده است: «ما مردم عین دسته گلیم. لاقل بخشی اول این عبارت دو قسمتی را مطمئنم. رفتار ما، واکنش‌های ما، اطوار ما، برخوردهای ما... یکی از یکی بهتر. ما مردمانی زیبا جادار مطمئن هستیم که اعتماد به نفسمان یک جاهایی از آسمان را انشقاق داده است. حالا من در این کتاب سعی کرده‌ام به زبانی که به هیچ جای هیچ کسمان بر نخورد، رفتارهای اجتماعی و فراگیرمان را که تبعاتش صاف می‌رود توی چشم خودمان مرور کنم. اگر از دسته گل بودن خود، اطرافیان، فامیل، دوست، راننده خطی دور میدان یا سوپر مارکت محله‌تان به تنگ آمدید یا به هر چیز دیگر آمدید، این کتاب را بخوانید...»

نظر شما