شناسهٔ خبر: 37003 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برپایی نمایشگاهی از آثار و اسناد مربوط به صمد بهرنگی

نمایشگاه «چند روایت از یک انسان که با موج‌های ارس به دریا پیوست» شامل آثار و اسنادی درباره صمد بهرنگی، با گردآوری آرش تنهایی جمعه 6 تیر در گالری دنا افتتاح می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ آرش تنهایی گفت: نمایشگاه «چند روایت از یک انسان که با موج‌های ارس به دریا پیوست» شامل آثار و اسنادی درباره صمد بهرنگی با گردآوری من، از ساعت ۱۶، جمعه ۶ شهریور در گالری دنا افتتاح می‌شود.

وی افزود: در این نمایشگاه آثاری از طراحان و نقاشان صاحب‌نامی چون آیدین آغداشلو، امیر اثباتی، وحید آتشی، ضیاءالدین جاوید، بزرگ خضرائی، مصطفی رمضانی، بهزاد غریب‌پور، فرشید مثقالی، اردشیر محصص، کیانوش غریب‌پور، مرتضی ممیز، و تلخان ناب‌دل در کنار آثاری از هنرمندان نسل جدید مانند فرشاد آل‌خمیس، صالح تسبیحی، مرتضی خسروی، زرتشت رحیمی، یحیی رویدل، نفیر شوآتیر، اسماعیل قنبری و گلرخ نفیسی به نمایش در می‌آید.



تنهایی اضافه کرد: آثار این نمایشگاه تنوع خاصی دارند. به عنوان مثال در کنار نقاشی‌های هنرمندان، برخی طراحی‌های جلد کتاب‌های این نویسنده فقید، به عنوان مثال طراحی جلد آیدین آغداشلو برای کتاب مجموعه داستان‌های بهرنگی، پوسترهای تئاترهایی که با اقتباس از آثار بهرنگی به صحنه رفته‌اند و همچنین اسنادی چون نامه‌دست‌نویس این نویسنده به عزیز نسین و کارت آموزگاری‌اش، نیز وجود دارند.

این طراح و گرافیست درباره مدت زمان برپایی این نمایشگاه گفت: نمایشگاه «چند روایت از یک انسان که با موج‌های ارس به دریا پیوست» تا دوشنبه ۲۳ شهریور پابرجاست.
مخاطبان همه روزه، به‌جز شنبه‌ها می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این نمایشگاه دیدن کنند. کتابچه‌ای نیز از آثار این نمایشگاه با مقدمه من تهیه شده که به مخاطبان عرضه خواهد شد.

گالری دنا در تهران، خیابان سپهبد‌قرنی، بعد از چهارراه طالقانی، کوچه سوسن، پلاک ۴ واقع است.

نظر شما