شناسهٔ خبر: 37032 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مجید مجیدی: سینمای ایران برای بقا نیازمند بازار جهانی است

کارگردان فیلم محمد رسول الله (ص) با بیان اینکه سینما برای بقا باید بازار جهانی پیدا کند، گفت: با توجه به توانایی های سینمای ایران نباید تنها به جشنواره های خارجی بسنده کرد بلکه باید به نمایش جهانی آثار فاخر ایران نیز فکر کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا ، مجید مجیدی پیش از سفر به کانادا برای نخستین نمایش جهانی فیلم محمد رسول الله (ص)، در فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) افزود: سینما هنر و صنعت است و وجوه صنعتی سینما تا زمانی که بازار جهانی نداشته باشیم؛ خیلی نمی تواند رشد و سود کند. 
وی با اشاره به ساخت فیلم محمد رسول الله (ص) گفت: بهترین های صنعت سینمای جهان را از نقاط مختلف جهان جمع کردیم تا فیلمی فاخر برای پیامبر مهربانی بسازیم. 
مجیدی تصریح کرد : زمانی که می خواستم بازیگران این کار را انتخاب کنم؛ عده ای به من گفتند حالا که عوامل فیلم خارجی هستند، از بازیگران خارجی برای این کار استفاده کن اما من به قابلیت های بازیگران ایرانی و توانایی هایشان اعتماد داشتم و می دانستم که آنان از عهده نقش هایشان برمی آیند و خوشبختانه این اتفاق افتاد.
وی این توضیح را نیز داد که همه ظرفیت های فرهنگی و سینمایی سازمان فرهنگی هنری شهرداری در اختیار فیلم محمد رسول الله (ص) قرار داده شده و امیدوارم بتوانیم سفیران خوبی برای ایران و اسلام باشیم.

*فیلم محمد رسول الله (ص) چهره واقعی اسلام را به جهانیان نشان می دهد
مهدی پاکدل بازیگر فیلم رسول الله محمد(ص) نیز گفت: امیدوارم با به نمایش درآمدن این فیلم چهره واقعی اسلام به همه جهانیان نشان داده شود به خصوص در این شرایط که در مورد دین اسلام هجمه هایی وجود دارد.
وی اظهار امیدواری کرد: با نمایش فیلم آنچه هدف اصلی دین اسلام - محبت و دوستی- است به تصویر کشیده شود و همه دنیا ببینند که اسلام واقعی چنین است نه افراطی گری هایی همچون داعش و دیگر گروه های تروریستی.

*ساخت فیلم محمد رسول الله (ص) اعتبار حرفه ای سینمای ایران است
علیرضا شجاع نوری بازیگر نقش عبدالمطلب در فیلم محمد رسول الله (ص) نیز گفت: ساخت این فیلم، اعتبار و اعتماد به نفسی برای بدنه حرفه ای سینمای ایران فراهم خواهد کرد.
وی افزود: اکنون فکر کردن به ساخت پروژه های بزرگ، رویایی دست نیافتنی برای سینمای ایران نیست شاید تا قبل از این چنین فکری بسیار دور از دسترس بود اما اکنون می دانیم که کافی است تا عزم و اراده داشته باشیم تا فیلمی فاخر ساخته شود.
شجاع نوری نیز گفت: ساخت فیلم محمد رسول الله (ص) شهامت ساخت پروژه های بزرگ را در ما به وجود آورده است.
احمدرضا مومنی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۰ با اشاره به ظرفیت های بین المللی این فیلم گفت: تک تک پلان های فیلم محمد رسول الله (ص) از نظر نور و رنگ شبیه تابلوی نقاشی هستند و صحنه های این فیلم هوشمندانه انتخاب شده اند و حس درستی را به مخاطب انتقال می دهد.
نمایش فیلم حضرت محمد رسول الله (ص) در سی و نهمین جشنواره جهانی فیلم مونترال؛ نخستین نمایش جهانی این فیلم است که از سوی مقام های جشنواره به عنوان رویداد بزرگ این جشنواره سینمایی خوانده شد. 
در این سفر تعدادی از بازیگران فیلم همچون مهدی پاکدل، علیرضا شجاع نوری، ساره بیات، مینا ساداتی و احسان دلاویز و همچنین محمدرضا صابری تهیه کننده فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) همسفر مجیدی شدند.
جشنواره بین المللی فیلم مونترال جشنواره ای است که سال ۱۹۷۷ در مونترال بنیانگذاری شد و یکی از قدیمی ترین جشنواره های فیلم کانادا است. 
در سایت جشنواره مونترال درباره فیلم محمد رسول الله (ص) آمده است: این جشنواره افتخار دارد که این امکان را به دست آورده تا میزبان افتتاحیه این کار باارزش و مهم باشد؛ فیلمی با هدف بالای هنری که با مخاطبان بسیار گسترده ای دارد.

نظر شما