شناسهٔ خبر: 37109 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فیلمبرداری ˝معمای شاه به پایان رسید

محمدرضا ورزی کارگردان مجموعه تلویزیونی ˝معمای شاه˝ گفت فکر می‌کردیم این مجموعه مهرماه برای پخش از شبکه اول سیما آماده خواهد شد، اما زمان دقیق پخش سریال را باید شبکه در اختیار ما بگذارد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنرآنلاین؛  محمدرضا ورزی کارگردان سریال "معمای شاه" درباره آخرین وضعیت این سریال گفت: دو هفته‌ای است که علاوه بر تدوین، موسیقی سریال توسط بابک زرین و صداگذاری مجموعه "معمای شاه" را هم شروع کرده‌ایم و حدود ۵ قسمت از این مجموعه تاکنون برای پخش از شبکه اول سیما آماده است.

کارگردان "سریال تبریز در مه" درباره طولانی شدن فیلمبرداری این پروژه بیان کرد: به هر حال کارهای تاریخی نیاز به زمان بیشتر و همه چیز باید براساس وقایع اتفاق افتاده، پیش برود. صرفاً فقط موضوع فیلمبرداری نیست و مراحل فنی و پست پروداکشن آن بسیار مهم است به این موارد باید صداگذاری، موسیقی و مونتاژ را هم اضافه کرد که در کنار تصویربرداری باید مورد توجه قرار گیرد. اما در تلاش هستیم تا مراحل فنی این مجموعه نیز به پایان برسد.

وی در ادامه بیان کرد: ذائقه مخاطب ما هر سال تغییر می‌کند در همین کارهای تاریخی اکثرا با دیالوگ‌های کتابی مواجه هستیم که به نظر من دیگر جذابیتی برای مخاطب تلویزیون ندارد. نوع ادبیات و نگارش سریال‌ها باید امروزی باشد. من اجراهای تئا‌تر زیاد می‌بینم اما اکثر نمایش‌های تئا‌تر برگرفته از‌‌ همان نمایشنامه‌های قدیمی از آثار بزرگان این عرصه است. اگر چه آثار نمایشی خوبی ارائه می‌شود اما همه نمایشنامه‌ها قدیمی هستند که گاهی از حوصله مخاطب خارج‌اند. گاهی بعضی از نمایشنامه‌ها عمر خود را در عرصه اجرا تئا‌تر کرده‌اند و باید هر اجرا و یا مجموعه‌ای روح داشته باشد.

کارگردان سریال "عمارت فرنگی" با اشاره به این که الان در حال آماده سازی ۲۴ قسمت اول سریال برای شش ماه پخش هستیم؛ اظهار داشت: صحنه‌های کل سریال که حدود ۸۰ قسمت است گرفته شده و ما هم اکنون درحال ضبط سکانس‌هایی هستیم که قرار است در لابه لای قسمت‌های این مجموعه تلویزیونی استفاده شود. اما آنچه که می‌توانیم بگویم این است که شش قسمت ابتدایی این سریال به‌طور کامل تولید شده و آماده پخش است.

مجموعه تلویزیونی "معمای شاه" با ژانر تاریخی به کارگردانی محمدرضا ورزی و تهیه‌کنندگی علی لدنی، محصول شبکه یک سیماست که تولید آن از سال ۹۰ آغاز شد.

این سریال، داستان زندگی محمدرضا پهلوی را از زمان بازگشت وی از سوئیس در سال ۱۳۱۵ تا زمان مرگ به تصویر می‌کشد. این مجموعه بیش از ۷۰۰ لوکیشن دارد که در آن ۱۶۰۰ بازیگر ایفای نقش کردند و بیش از ۱۵۰ نفر از عوامل سینمای ایران در آن حضور دارند. "معمای شاه" جریانات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در دوره سلطنت محمدرضا پهلوی را به تصویر می‌کشد که قرار است درحدود ۸۰ قسمت ۶۰ دقیقه‌ای تولید و از شبکه یک سیما پخش شود. 

نظر شما