شناسهٔ خبر: 37118 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«طراحی گرافیک و زندگی روزمره» برگزار می شود

نشست «طراحی گرافیک و زندگی روزمره» در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.

فرهنگ امروز: خانه هنرمندان ایران با همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران برگزار می کند؛

 

طراحی گرافیک و زندگی روزمره

 

سخنرانان: سودابه صالحی، مرجان زاهدی و تورج صابری وند

 

چهارشنبه ۱۱ شهریور- ساعت ۱۷

خانه هنرمندان ایران- سالن استاد امیرخانی

 

یازدهمین نشست از مجموعه نشست‌های «هنر و زندگی روزمره شهری»  به  نسبت میان «طراحی گرافیک و زندگی روزمره » خواهد پرداخت. این نشست پژوهشی که با همت معاونت پژوهشی خانه هنرمندان ایران و همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران برگزار می‌شود تلاش می‌کند تا کارکردهای طراحی گرافیک در فضاهای شهری را تبیین کند. چیزی که عموماً به آن گرافیک شهری گفته می‌شود.

در بخش نظریه سودابه صالحی(استاد دانشگاه) به "خلاقیت، دیزاین و تجربه زندگی روزمره"خواهد پرداخت و از گذر نظریه‌های مرتبط در حوزه مطالعات فرهنگی سعی خواهد کرد تا نقش طراحی گرافیک را در تجربه زندگی روزمره شهری نشان دهد.

در بخش مطالعه این نشست مرجان زاهدی(پژوهشگر) به "گرافیک دیزاین اجتماعی و نقش آن در تغییرات و توسعه‌ی جامعه" خواهد پرداخت. هدف اصلی این بخش بررسی نقش طراحان گرافیک به عنوان کنشگران عرصه اجتماعی در مسائلی چون حفظ محیط زیست، رفع نژادپرستی, مصرف گرایی، مقابله با جنگ و ... است، اینکه چگونه طراحان گرافیک می‌توانند با دیزاین در ساخت جهانی بهتر مشارکت کنند و به این مساله به عنوان بخشی از دغدغه حرفه‌ای خود بنگرند.

در بخش تجربه نیز تورج صابری وند, طراح گرافیک, به تجربه خویش از "ارتباط با همه  مخاطبان" اشاره خواهد کرد. صابری وند دراین بخش به بیان تجربه خود از به کارگیری طراحی گرافیک در فضای شهری خواهد پرداخت. در پروژه (کدام زن است؟) صابری وند با استفاده از پیکتوگرام‌ها و نشانه‌های معمول در فضای شهری سعی می‌کند تا به ما نشان دهد که گفتمان جنسیت در طراحی گرافیک نیز چون سایر متون بر انتخاب‌های ما و در نهایت بر اداراک ما از خویشتن و جهان هستی تاثیرگذار است.

لازم به ذکر است که  دبیر علمی نشست طراحی گرافیک و زندگی روزمره شهری افسانه کامران است و این نشست چهارشنبه مورخ ۱۱شهریور ۱۳۹۴ ساعت    ۱۷ الی ۱۹ در خانه هنرمندان ایران و در سالن استاد امیرخانی برگزار خواهد شد.      

 

پوستر  

نظر شما