شناسهٔ خبر: 37147 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتابشناسی آثار روسی در ایران در نمایشگاه کتاب مسکو عرضه می‌شود

«کتابشناسی آثار روسی در ایران» توسط خانه کتاب در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو ارائه می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ «کتابشناسی آثار روسی در ایران» که زیر نظر «مجید غلامی جلیسه» تهیه شده، در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو عرضه می‌شود.

«کتابشناسی آثار روسی در ایران» (فهرستواره کتاب های روسی و ترجمه شده از زبان روسی) ۲ بخش را دربرمی‌گیرد؛ بخش نخست، شامل معرفی ۲۱۲ عنوان کتاب ترجمه شده از زبان فارسی به روسی است.

اکثر این کتاب ها به موضوعاتی مانند تاریخ اسلام و تشیع، دین اسلام و اصول اعتقادی آن، انقلاب اسلامی ایران، زندگی نامه بنیانگذار جمهوری اسلامی و بزرگانی مانند ملاصدرا به پرداخته‌اند.

کتابشناسی آثار روسی در ایران

بخش دوم حاوی هزار و ۶۹۲ عنوان کتاب ترجمه شده از زبان روسی به فارسی است. اکثر این کتاب‌ها، شامل آثار ادبی نویسندگان بزرگ روسیه مانند چخوف، داستایوسکی، تولستوی و ماکسیم گورکی است که در دو قسمت «چاپ» و «بازچاپ» ارائه می‌شود.

«کتابشناسی آثار روسی در ایران»، همچنین بخش‌های «کودک و نوجوان»، (چاپ اول و بازچاپ) و نمایه‌ها (نمایه عنوان، نمایه پدیدآور، نمایه ناشر، نمایه شهر، نمایه موضوع کتاب‌ها) را دربرمی‌گیرد. علوم کاربردی، کلیات، دین، فلسفه، علوم اجتماعی و هنر، برخی از موضوعات این کتابشناسی است. «کتابشناسی آثار روسی در ایران» شامل همه آثاری است که از سال ۱۳۵۷ تاکنون از زبان فارسی به زبان روسی، یا برعکس ترجمه و منتشر شده است.

نظر شما