شناسهٔ خبر: 37182 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فیلم چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت در هفتاد و دومین جشنواره ونیز

هفتاد و دومین جشنواره بین المللی فیلم ونیز از چهارشنبه هفته جاری در حالی آغاز به کار می کند که فیلم چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت اولین ساخته وحید جلیلوند از ایران در بخش افق های تازه این جشنواره شرکت دارد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ امسال ۵۵ فیلم داستانی و ۱۶ فیلم کوتاه از مجموع سه هزار و ۱۹۳ فیلم رسیده به جشنواره، انتخاب شده و شرکت دارند. 

مراسم افتتاحیه جشنواره هفتاد و دوم ونیز شامگاه سه شنبه با نمایش فیلم تاجر ونیزی از اوسن ویلز کارگردان آمریکایی آغاز می شود. 
این جشنواره روزهای دوم تا دوازدهم سپتامبر (۱۱ تا ۲۲ شهریور) در شهر ونیز برگزار می شود. فیلم چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت نیز که در بخش رقابتی افق ها این جشنواره شرکت کرده است؛ ۵ نمایش در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه به ترتیب ششم، هفتم و هشتم سپتامبر (۱۵ تا ۱۷ شهریور) خواهد داشت. 
در بخش مسابقه اصلی ۲۱ فیلم از در بخش غیرمسابقه ۱۴ فیلم و در بخش افق ها ۱۸ فیلم حضور دارند. همچنین ۱۳ فیلم کوتاه نیز در جشنواره امسال شرکت کرده اند.
آلفونسو کوران کارگردان مکزیکی و جاناتان کارگردان آمریکایی به ترتیب رییس هیات داوارن در بخش های مسابقه و بخش افق ها هستند.
جشنواره فیلم ونیز که از سال ۱۹۳۲ آغاز به کار کرد، قدیمی ترین جشنواره فیلم در جهان است و به همراه جشنواره فیلم کن فرانسه و فیلم برلین آلمان جزء مهم ترین جشنواره های فیلم در اروپا شناخته می شود.
این جشنواره بخشی از دوسالانه ونیز است که در سال ۱۸۹۵ توسط شورای شهر ونیز پایه گذاری شد. 
دوسالانه ونیز اکنون شامل رویدادهای مختلف هنری از جمله جشنواره بین المللی موسیقی معاصر و نمایشگاه آثار هنری می شود.

نظر شما