شناسهٔ خبر: 37199 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

درس‌گفتگوی «بانكداری اسلامی؛ از نظر تا عمل» برگزار می‌شود

سه‌شنبه ۱۰ شهريور همزمان با روز بانكداري اسلامي، دومين جلسه از سلسله نشست‌های اقتصاد اسلامی، با موضوع «بانكداری اسلامی؛ از نظر تا عمل» برگزار می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، سه‌شنبه ۱۰ شهريور، از ساعت ۱۷ الی ۱۹، دومين جلسه از سلسله نشست‌های اقتصاد اسلامی، با موضوع «بانكداري اسلامي؛ از نظر تا عمل» توسط کانون اندیشه جوان برگزار می‌شود.

این نشست به شکل درس‌گفتگو، با ارائه‌ عادل پیغامی، پژوهشگر و عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) و همچنین پرسشگری علي ميرزاخاني، پژوهشگر حوزه اقتصاد و سردبير روزنامه دنياي اقتصاد برگزار می‌شود که ابتدا پیغامی به عنوان ارائه کننده درس، مباحث کلی در موضوع جلسه را بیان می‌کند و سپس به پرسش‌‌ها و نقدهای کارشناس جلسه، پاسخ می‌دهد.

هدف نهایی این درس‌گفتگو، «آشنایی مخاطبان با مباني نظري بانكداري اسلامي» و «بررسي وضعيت فعلي بانكداري اسلامي در ايران» است که با طرح مباحث مهمی چون «مهمترين قواعد و اصول حاكم بر بانكداري اسلامي»، «نقاط ضعف بانكداري اسلامي»، «آثار بانكداري اسلامي»، «وضعيت بانكداري در ايران»، «مهمترين مشكلات پيش‌روي بانكداري اسلامي» و ... مطرح می‌شود.

این درس‌گفتگو از سلسله نشست‌های اقتصاد اسلامی کانون اندیشه جوان است که نخستين نشست آن به موضوع «رهیافت‌های اقتصادی اسلام از اندیشه‌های امام موسی صدر و مقایسه‌ای با آثار اقتصادی شهید صدر» پرداخت و با حضور علاقه‌مندان به موضوعات انديشه‌اي اسلام و اقتصاد اسلامي مواجه شد.

همچنين قرار است كانون در نشست‌هاي بعدي، به موضوعات دیگری چون «بازار سرمایه اسلامی‌(بورس)»، «اقتصاد اسلامی و مسأله توسعه» و ... بپردازد.

ورود عموم علاقه مندان برای شرکت در این جلسات آزاد است.

محل برگزاری نشست‌ها، محل اصلی همایش‌های کانون اندیشه جوان واقع در خیابان وصال شیرازی، قبل از خیابان طالقانی، کوی بهنام، پلاک ۱۹ است.

علاقه‌مندان براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد اين برنامه و ساير فعاليت‌هاي كانون با شماره‌ ۸۸۹۷۰۸۴۰-۱ داخلي ۱۱۵ تماس حاصل كنند.

نظر شما