شناسهٔ خبر: 37201 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه تهران ۲۹شهریور برگزار می‌شود

معاون آموزش و امور مدارس حوزه علمیه استان تهران گفت: مراسم افتتاحیه رسمی سال تحصیلی جدید در مدارس علمیه استان تهران روز یکشنبه ۲۹ شهریور با حضور آیت الله جوادی آملی برگزار می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین کبیریان درخصوص ویژه برنامه آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه تهران، گفت: سال تحصیلی ۹۴-۹۵ از اول شهریور در اکثر مدارس علمیه تهران آغاز شده است، اما مراسم افتتاحیه رسمی سال تحصیلی جدید در مدارس علمیه استان تهران روز یکشنبه ۲۹ شهریور با حضور آیت الله جوادی آملی، ائمه جمعه، مبلغان، نمایندگان مقام معظم رهبری در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه ها، اساتید و مدیران حوزه های علمیه تهران در مصلی شهرری با شرکت طلاب خواهر و برادر برگزار می شود.

وی درخصوص تعداد داوطلبان در سال تحصیلی جدید، گفت: برای سال تحصیلی ۹۴-۹۵ ورودی حوزه های علمیه برادران هزار و ۲۰۰ نفر است که همزمان در دهه اول شهریور با حضور در حوزه های علمیه یادگیری دروس خود را شروع می کنند.

معاون آموزش و امور مدارس حوزه علمیه استان تهران درخصوص تعیین شعار برای سال تحصیلی جدید گفت: شعار سال تحصیلی جدید هفته آینده از سوی آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه علمیه قم انتخاب و اعلام می شود.

حجت الاسلام کبیریان با اشاره به تفاوت سال تحصیلی جدید با سال های گذشته، گفت: یکی از مهمترین برنامه های ما تقویت سطح ۲ و ۳ در حوزه های علمیه استان تهران است که در ادامه دروس خارج فقه استان هم تقویت می شود، در همین راستا جلساتی را با مدیران حوزه های سطح ۲ و ۳ برگزار کردیم و فرصت ها و چالش های موجود در این سطح بررسی شده است.

وی افزود: ظرفیت مدارسی که طلاب سطح ۲ و ۳ می پذیرند افزایش یافته و در سالجاری همه داوطلبان ورود به این ۲ سطح را پذیرش کرده ایم، لذا نیازی به انتقال آنها به قم و استان های دیگر نیست، چراکه مدارس جدید برای سطح ۲ و ۳ ایجاد شده است.

معاون آموزش و امور مدارس حوزه علمیه استان تهران در پاسخ به سوالی درخصوص تغییر سیستم آموزش در سال تحصیلی ۹۴-۹۵، گفت: با هدف ارتقا سطح آموزشی در مدارس علمیه تهران برگزاری دوره های دانش افزایی برای مدیران حوزه های علمیه، اساتید و کادر اجرایی مدارس علمیه استان تهران در نظر گرفته شده و امسال هم اجلاسیه بزرگ اساتید استان تهران در اردیبهشت ۱۳۹۵ با حضور یکی از مراجع برگزار می شود.

حجت الاسلام کبیریان با اشاره به ممنوعیت استفاده از تلفن هوشمند در مدارس علمیه نیز گفت: با توجه به دستور مدیر حوزه های علمیه تهران طرح ممنوعیت استفاده از تلفن های هوشمند در مدارس علمیه برای سال تحصیلی جدید اجرا می شود.

نظر شما