شناسهٔ خبر: 37205 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نشست خدمات متقابل فلسفه و علوم انسانی ـ اجتماعی برگزار می‌شود

به همت گروه فلسفه و علوم اجتماعی انجمن جامعه شناسی ایران نشست خدمات فلسفه و علوم انسانی ـ اجتماعی با سخنرانی مالک شجاعی ۱۴ شهریورماه برگزار می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ گروه فلسفه و علوم اجتماعی انجمن جامعه شناسی ایران نشست خدمات متقابل فلسفه و علوم انسانی ـ اجتماعی در ایران معاصر را با حضور دکتر مالک ﺷﺠﺎﻋی ﺟﺸﻮﻗﺎﻧی برگزار می کند.

محور بحث این نشست در باب چند و چون نسبت فلسفه و علوم انسانی ـ اجتماعی است. ادبیات نسبتا قابل ملاحظه ای در جهان و تا حدودی ـ در قیاس با ایران ـ در دنیای عرب وجود دارد. در ایران معاصر اما با طیفی از دیدگاهها در باب چیستی، امکان و سطوح تعامل این دو حوزه کلان معرفتی مواجه ایم؛ طیفی که در یک سوی آن بر وابستگی حداکثری علوم انسانی-اجتماعی به فلسفه (عمدتا از سوی بعضی فیلسوفان و فلسفه پژوهان) و در سوی دیگر بر استقلال حداکثری و حتی بی نیازی علوم انسانی ـ اجتماعی از فلسفه (عمدتا از سوی بعضی اصحاب و اساتید علوم انسانی - اجتماعی)، تاکید می شود. در این میان، البته با تنوعی از دیدگاهها مواجه ایم که در این نشست خواهیم کوشید ضمن مروری کوتاه به این دیدگاهها، به بحث در باب دیدگاه برگزیده، یعنی تامل در باب وجوه چندگانه و دیالکتیکی این رابطه و امکانات و محدودیت های نظری -تاریخی آن، بپردازیم.

این نشست شنبه ۱۴ شهریورماه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در محل  سالن کنفرانس انجمن جامعه شناسی ایران واقع در بزرگراه جلال آل احمد، زیرپل گیشا، دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، نیم طبقه اول برگزار می شود.

نظر شما