شناسهٔ خبر: 37225 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تصادف ابراهیم قیصری و انتقال به بیمارستان

دکتر ابراهیم قیصری به دلیل تصادف با یک دستگاه سواری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنرآنلاین؛ ابراهیم قیصری نویسنده و پژوهشگر ادبیات که در سن ۷۹ سالگی است در یکی از خیابان‌های تهران زمانی که در حال عبور از خط عابر پیاده بود با یک دستگاه سواری تصادف کرد و آسیب دید.

دکتر قیصری از حافظ‌پژوهان،‌ ادیبان و محققان ادبی است که در سال ۱۳۱۵ شمسی در ماهشهر متولد شده است. از او تاکنون آثاری مانند "قند مکرر" (تکرار مضمون در آثار سعدی)، "پرده گلریز" (تکرار مضمون در کلام حافظ)، "ابیات بحث‌انگیز دیوان حافظ، از همیشه تا جاویدان" (گزیده متون عرفانی)، "از تصویر تا اسطوره"،‌ "ایران در ادبیات و اندیشه‌ فرانسوی قرن هجدهم"، "مثل‌های ماهشهری " و... منتشر شده است.

این ادیب در مشهد با شادروان دکتر احمدعلی رجائی در بنیاد فرهنگ‌نامه قرآنی آستان قدس رضوی همکاری داشت.‌ در تهران وقتی بنیاد شاهنامه فردوسی تاسیس شد از جمله پژوهشگرانی بود که زیر نظر مرحوم مجتبی مینوی به کار تصحیح و تدوین شاهنامه فردوسی پرداخت.

او در یکی از مصاحبه‌هایش گفته است: "از آن جایی که به زادگاه‌ام ماهشهر بسیار علاقه‌مندم حاضرم کتابخانه شخصی خود را که ماحصل ۶۰ سال مطالعه و شامل بیش از ۱۰ هزار جلد کتاب است به این شهر اهدا کنم و اگر یک موسسه و بنیاد به نام دکتر قیصری ایجاد کنند علاوه بر اهدای کتابخانه مسؤولیت تشکیل یک موزه جامعه‌شناسی را با هزینه خودم در ماهشهر برعهده می‌گیرم."

انتهای پیام/

نظر شما