شناسهٔ خبر: 37369 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نقد و بررسی کتاب «مسجد جامع اصفهان» برگزار می شود

کتاب «مسجد جامع اصفهان» در سرای اهل قلم نقد و بررسی می شود.

فرهنگ امروز: پنجاهمین نشست خانه نقد کتاب؛

نقد و بررسی کتاب «مسجد جامع اصفهان»

اثر

ائوجینو گالدیری

ترجمه عبدالله جبل عاملی

اثر شایسته تقدیر در سی و دومین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران

 

با حضور

دکتر مهدی حجت، دکتر پیروز حناچی، دکتر مهدی جیل عاملی

 

کتاب «مسجد جامع اصفهان»، سندی قابل مشاهده از شرایط فیزیکى بنای مسجد جامع اصفهان است که نویسنده در آن همچون دایرةالمعارف معمارى و هنر به این مسجد پرداخته و دوره‌های مختلف آن را با کشف عینى بسیارى از آثار نهفته طبق تقویم تاریخ معرفى کرده است.

ائوجنیو گالدیری، استاد و محقق آثار معمارى ایرانى، تحقیقات منحصر به فرد خود را طی سالهای ۱۹۲۸ _ ۱۹۷۸ درباره مسجد جامع با شناسایى و تحلیل سازه‌هاى سنتى و بیان چگونگى شالوده‌‌هاى بنا، ساختار عناصر باربر عمودى، پوشش هاى متنوع و به خصوص تکنیک هاى اجرایى گنبدهاى نظام الملک و تاجال ملک در سه مجلد چاپ و منتشر کرده است.

این کتاب ترجمه‌ای است از سه جلد مذکور که در مجموعه یک جلدی گنجانده شده و در اختیار علاقه‌مندان به معماری اسلامی ایران قرار می‌گیرد.

 

 چهارشنبه ۱۸ شهریور ماه ساعت ۱۷- ۱۹

تهران، خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصیر، پلاک۲، سرای اهل قلم، طبقه همکف

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۱:۳۳امیرحسین 0 0

    پروفسور بونو  در کشور خود در هیچ دانشگاهی اجازه تدریس ندارد و به زور معلم دبیرستانی در یکی از شهرستان هاست. این عشق پروفسور سازی ما را کشته که از یک آدم مجهول - که البته از نظر دولت فرانسه فرد مشکوکی نیز هست - اینجا یک شخصیت می سازیم. فکر نمی کنید که این پروفسور ها به ریش ما می خندند؟ حضور همزمان برخی گویا چهره ها هم خود نشان از خیلی چیزها دارد
                                

نظر شما