شناسهٔ خبر: 37376 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پذیرش در دکتری پژوهش محور تغییری نمی‌کند

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: درحال حاضر پذیرش و تحصیل دانشجویان در دوره های دکتری پژوهش محور طبق روال سال گذشته و از طریق آزمون دنبال می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ وحید احمدی افزود: درحال حاضر تغییری در پذیرش دانشجو در دوره های دکتری پژوهش محور ایجاد نشده و روند پذیرش طبق آیین نامه موجود در وزارت علوم که شیوه نامه اجرایی آن به دانشگاه ها ابلاغ شده دنبال می شود.

معاون پژوهشی وزارت علوم درخصوص ظرفیت پذیرش دانشجو دکتری پژوهش محور تاکید کرد: پذیرش دانشجو برای این دوره محدودیتی ندارد و پذیرش براساس استانداردهایی مانند استاد، تجهیزات و طرح صنعتی دنبال می شود.

احمدی با اشاره به بحث هایی درخصوص تغییراتی در آیین نامه پذیرش دانشجوی دکتری پژوهش محور گفت: این موضوعات تنها به اندازه بحث است و نهایی نشده اند بنابراین درحال حاضر پذیرش و تحصیل در دوره دکتری پژوهش محور طبق روال سال گذشته دنبال می شود.

وی با بیان اینکه صنایع کشور نسبت به ارائه طرح صنعتی برای پذیرش دانشجوی دکتری پژوهش محور تمایل بیشتری پیدا کرده اند، گفت: تحصیل در این دوره ها ماموریت گرا است و بسیاری از مشکلات صنعت را رفع کرده است؛ بنابراین صنایع اشتیاق بیشتری برای ارائه طرح های خود به دانشگاه ها پیدا کرده اند.

نظر شما