شناسهٔ خبر: 37379 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

۵ هزار داوطلب استخدامی از میان ۱۷۵ هزار نفر جذب آموزش و پرورش می شوند/ برخی مراکز دانشگاهی بیش از نیاز نیرو جذب کردند

معاون امور علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: از مجموع ۱۷۵ هزار داوطلب استخدامی آموزش وپروش، حدود ۵ هزار نفر با توجه به نیاز این وزارتخانه جذب خواهند شد و شرایط استخدامی آنها در بودجه سال ۹۵ پیش بینی شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ محمدرضا واعظ مهدوی پنجشنبه در حاشیه چهل و هشتمین همایش معاونان آموزشی دانشگاه های دولتی سراسر کشور افزود: با توجه به برگزاری آزمون استخدامی آموزش وپرورش در ماه گذشته، پیش بینی بودجه برای جذب آنها درسال جاری امکان پذیر نیست ، اما در بودجه سال ۹۵ ردیف بودجه ای برای استخدام آن پیش بینی خواهد شد.
وی ادامه داد: تصمیم گیری برای جذب نیروهای جدید در دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و مدارس کشور منوط به بازنشسته ویا خارج شدن نیرو ازآن مجموعه ها است و مطابق قانون، بکارگیری یک سوم نیروهای جدید با بازنشسته شدن افراد بلامانع است.
معاون امور علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اضافه کرد: البته اکنون جذب استادان دانشگاه ها و یا نیروهای جدید در مراکز آموزشی کشور به صورت متمرکز در سطح وزارتخانه مربوطه انجام می شود.
واعظ مهدوی درپاسخ به این سوال که گفته می شود، برخی از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور بیش از نیاز خود نیرو جذب کردند، افزود: تعداد دقیق جذب این نیروها را درقالب استاد و یا کارمند را نمی دانم اما پرداختی های این افراد درحیطه و اختیار دانشگاه ها و مراکز دانشگاهی که خود اقدام به جذب آنها کردند، می باشد و سازمان مدیریت و برنامه ریزی مسوولیتی درقبال پرداختی ها به این افراد ندارد.
معاون امور علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برای شرکت در چهل و هشتمین همایش معاونان آموزشی دانشگاه های دولتی سراسر کشور در آمل به این شهرستان سفر کرد.
این همایش دو روزه عصرپنجشنبه با حضور معاون آموزشی وزیرعلوم، تحقیقات وفناوری وحدود ۲۰۰ نفر از معاونان دانشگاه های دولتی و برخی دانشگاه های غیرانتفاعی کشور در تالار همایش های دانشگاه غیرانتفاعی شمال آمل برگزار شد.

نظر شما