شناسهٔ خبر: 37390 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

افتتاح نمایشگاه کتاب تاجیکستان با حضور ایران

موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران به نمایندگی از نشر جمهوری اسلامی ایران در پنجمین نمایشگاه کتاب تاجیکستان شرکت کرده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تاجیکستان از ۴ سپتامبر به مدت سه روز در سالن هنرهای نمایشی"اوپرا پالت هوس" با مشارکت ۳۰ ناشر ازتاجیکستان و ۱۰ ناشر از  کشورهای آمریکا، فرانسه، چین، ترکیه، افغانستان، ایران و... برگزار می گردد. این نمایشگاه روز جمعه کار رسمی خود را از  ساعت ۹ صبح آغاز نموده است و مراسم افتتاح رسمی آن فردا ساعت ۸ صبح با حضور رییس جمهور این کشور صورت می پذیرد.

موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران به نمایندگی از نشر جمهوری اسلامی ایران با ۱۰۰ عنوان کتاب در غرفه ای به مساحت ۱۲ مترمربع دراین نمایشگاه شرکت نموده است. معرفی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، دعوت از ناشران بین المللی و مذاکره جهت حضور درنمایشگاه کتاب تهران، معرفی ظرفیت های چاپ و نشر کشورمان از جمله فعالیت های این موسسه درنمایشگاه کتاب تاجیکستان خواهد بود.

علاوه برموسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران انتشارات بین المللی الهدی، سوره مهر و انتشارات گلبرگ نیز در این نمایشگاه حضور دارند. علیرضا قزوه و ناصرفیض از نویسندگانی هستند که در این نمایشگاه حضوردارند.

برگزاری بزرگداشت میرسیدعلی همدانی، شاعر و عارف ایرانی درقرن هشتم از جمله برنام های جنبی است که برای این نمایشگاه درنظر گرفته شده است. بازدید از موزه ملی و کتابخانه ملی تاجیکستان برنامه های جنبی درنظرگرفته شده برای مهمان خارجی درنخستین روز نمایشگاه می باشد.

نظر شما