شناسهٔ خبر: 37445 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اقتصادی شدن هنر شمشیر دولبه است

صادق زاده معتقد است اقتصاد هنر و فروش آثار هنري اهميت دارد اما در مواردي كه متاسفانه امروز بيشتر ديده مي شود تمركز و توجه اصلي بر اقتصاد هنر خلاقيت و نوآوري را در آثار هنري جوانان كمرنگ و تهديد مي كند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛  و به نقل از روابط عمومي دفتر هنرهاي تجسمي، رضوان صادق زاده؛ دبير بيست و دومين جشنواره ملي هنرهاي تجسمي جوانان گفت: در سال های اخیر فروش و حراج های آثار هنری در مسیر و سمت و سوی آثار هنری جوانان موثر بوده است . زماني كه اقتصادهنر تمام حوزههاي هنر را قبضه مي كند علاوه بر تاثير مثبتي كه بدون شك مي تواند بر اين حوزه بگذارد، همزمان احتمال به بيراهه بردن آثار را نيز در پي دارد.

صادق زاده با تاكيد بر ضرورت خلاقيت و نوآوري در هنر جوانان افزود: اقتصاد هنر و فروش آثار هنري اهميت دارد اما در مواردي كه متاسفانه امروز بيشتر ديده مي شود تمركز و توجه اصلي بر اقتصاد هنر خلاقيت و نوآوري را در آثار هنري جوانان كمرنگ و تهديد مي كند. بنابراين رويدادهايي مانند جشنواره ملي هنرهاي تجسمي جوانان كه رويكرد آموزشي و كارگاهي دارد مي تواند فرصتي براي نمايش نوآوري وخلاقيت جوانان باشد.

صادق زاده ادامه داد: در اين دوره جشنواره هنرهاي تجسمي جوانان تعداد دانشجويان فعال هنر افزايش چشمگيري دارد كه مي تواند بيانگر اميد به قوت گرفتن بخش ساختاري و زيربنايي هنرباشد.

بیست و دومین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان در رشته های نقاشی، طراحی، نگارگری (نگارگری گل و مرغ، تذهیب)، ارتباط تصویری (پوستر)، عکاسی، کاریکاتور (کارتون ، چهره)، تصویرسازی، خوشنویسی (نستعلیق) و حجم ( آهن، گچ، گل و سفال) برای جوانان ۱۵ تا ۲۴ سال از ۱۶ شهريورماه در نيشابور برگزار مي شود.

بیست و دومین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان از سوی دفتر هنرهای تجسمی با همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها نیمه در دانشگاه هنر نیشابور برگزار می شود.

نظر شما