شناسهٔ خبر: 37459 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتشار جلد پنجم «روش تحقیق در علوم اجتماعی» به قلم ساروخانی

باقر ساروخانی، استاد بازنشسته جامعه‌شناسی دانشگاه تهران این روزها تالیف کتاب‌هایی چون جلد پنجم «روش تحقیق در علوم اجتماعی» را در دست دارد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  باقر ساروخانی استاد بازنشسته جامعه‌شناسی دانشگاه تهران درباره جدیدترین آثار در دست تالیف خود عنوان کرد: اکنون جلد پنجم کتاب «روش تحقیق در علوم اجتماعی» را در دست تالیف دارم. تاکنون چهار جلد از این مجموعه با موضوع‌های مستقل منتشر شده است.

وی با اشاره به تالیف مجموعه کتاب‌های «مقدمه‌ای بر جامعه‌شناسی خانواده» نیز افزود: نخستین جلد از این مجموعه سال‌ها پیش منتشر شده و قصد دارم که چندین جلد کتاب دیگر نیز با همین موضوع منتشر کنم. این کتاب نتیجه نزدیک به بیست‌و‌پنج سال پژوهش و تدریس من درباره جامعه‌شناسی خانواده در ایران است.

وی با بیان اینکه «جامعه‌شناسی ارتباطات» تا هفت جلد ادامه می‌یابد، تاکید کرد: زمان خاصی برای اتمام نگارش این آثار در نظر نگرفتم و تلاش می‌کنم تا در کنار یکدیگر روی این آثار کار کنم. 

ساروخانی سابقه‌ای بیش از نیم قرن آموزش و پژوهش دارد. بیش از ۳۰ کتاب پژوهشی در بیش از ۱۰ حوزه علمی و پژوهشی و عرضه کتاب‌هایی به زبان‌های فارسی، فرانسه و انگلیسی در کارنامه ساروخانی ثبت شده است. وی برنده جوایز کتاب برگزیده سال دانشگاه، بهترین کتاب سال ۱۳۷۷ و نیز پژوهش برگزیده سال شده است. این پژوهشگر حوزه علوم اجتماعی تاکنون ۲۰ لوح تقدیر از مسئولان برجسته کشور دریافت کرده و سال ۱۳۸۰ به عنوان استاد برجسته انتخاب شد. 

 

نظر شما