شناسهٔ خبر: 37463 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«اینستاگرام قرن شانزدهمی» کتابی حاوی کهن‌‌ترین تصاویر بازی تنیس

پژوهشگران معتقدند که تصاویر موجود در یک کتاب فرانسوی متعلق به قرن 16 میلادی، کهن‌ترین تصاویر چاپ شده از ورزشی مشابه بازی تنیس است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ کتاب کهن‌ترین تصاویر ورزش تنیس که در کتابی نوشته «ژیلام دلا پیر» با عنوان «نمایش ابزارهای ظریف» ("Le theatre de bons engins", or the theatre of fine devices)  در سال ۱۵۴۰ در پاریس منتشر شده بود، اخیرا توسط دانشگاه «گلاسکو» انگلستان خریداری شده است.
 
پژوهشگران این دانشگاه دریافته‌اند که تصاویر این کتاب نشانگر بازی با نام jeu de paume هستند که نوعی بازی است که امروزه با نام تنیس آن را می‌شناسیم. مطالب این کتاب حاوی تصاویر و پند و اندرزهایی درباره زندگی است.
 
هم‌چنین در این کتاب تصاویری از شمع و پروانه و حتی تصاویر طبیعت دیده می‌شود.
 
«لاورنس گروو» استاد دانشگاه «گلاسکو» گفته است که این کتاب با بهترین فناوری در زمانه خود به چاپ رسیده و تصاویر و نوشته‌های آن کیفیت بسیار بالایی دارند. وی این کتاب را «نمونه از اینستاگرام قرن شانزدهمی» نامیده است.
 
این استاد دانشگاه یافتن چنین اثری را شگفت‌انگیز خواند و افزود: «این کتاب دارای تصاویر بسیار جالبی است و یادآوری می‌کند که آن‌چه ما مدرن می‌نامیم در واقع مدرن نیستند بلکه قرن‌ها پیش وجود داشته‌اند.»
 
«گروو» اظهار کرد: «بخشی از جذابیت تاریخ این است که به ما اجازه می‌دهد با آن‌چه امروزه رخ می‌دهد بهتر ارتباط یرقرار کنیم.»

نظر شما