شناسهٔ خبر: 37493 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بررسی شعر مهاجرت در آپ‌آرت‌مان

موسسه فرهنگی هنری آپ‌آرت‌مان به بررسی حلقه ادبی جُنگ اصفهان و شعر مهاجرت می‌پردازد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنرآنلاین؛ موسسه فرهنگی آ‌پ‌‌آرت‌مان در نخستین برنامه "حیاط خلوت" که قرار است روز سه‌شنبه ۱۷ شهریور برگزار شود، میزبان امیرحسین افراسیابی -یکی از اعضای سابق جنگ ادبی اصفهان- است. افراسیابی در این نشست به بررسی شفاهی تاریخ شکل‌گیری جُنگ ادبی اصفهان و پیدایش شعر مهاجرت می‌پردازد.

جنگ اصفهان یکی از پیشروترین و تاثیرگذارترین جریان‌های ادبی معاصر ایران است که بین دهه‌های ۴۰ تا ۶۰ همواره کانون توجه نویسندگان و روزنامه‌نگاران ایرانی بوده است. بنیان‌گذار اصلی جنگ اصفهان را می‌توان هوشنگ گلشیری دانست که بی‌وقفه برای تداوم این جُنگ و چاپ مجله "جُنگ اصفهان" تلاش کرده است. از جمله یاران دیگر این حلقه نیز می‌توان به بهرام صادقی، محمد حقوقی، ابولحسن نجفی، احمد میرعلایی، ضیا موحد، یونس تراکمه، محمد کلباسی، احمد گلشیری، مجید نفسی و... اشاره کرد که در سال‌های مهم تاریخ سیاسی ایران حرکت‌هایی نو را درادبیات معاصر به راه انداختند. از دل این جُنگ ادبی نظریه‌پردازان و نویسندگان بسیاری هم بیرون آمدند که این خود نشانگر تاثیرات آن در تاریخ پر افت و خیز ادبیات ایران است.

امیرحسین افراسیابی، میهمان این نشست که سال‌های جوانی خود را در منطقه بختیاری و اصفهان گذرانده، سال‌هاست ساکن اروپا شده و مجموعه شعرها و نوشته‌هایش را در خارج از کشور به چاپ می‌رساند. تا کنون از او مجموعه شعرهای متعدد به زبان فارسی و هلندی منتشر شده است. آثاری هم‌چون حرف‌های پاییزی، با مرغان دریایی، ایستگاه، حرف‌های اضافه، بر عرض راه، تا ایستگاه بعدی، عشق وقت نمی‌شناسد و... .

افراسیابی سه‌شنبه بعد از ظهر با حضور در موسسه آپ‌آرت‌مان علاوه بر صحبت درباره جُنگ اصفهان، شعر مهاجرت را نیز زیر ذره‌بین قرار خواهد داد.

گفتنی است این نشست ساعت ۱۸ روز سه‌شنبه ۱۷ شهریور با حضور علاقه‌مندان و اصحاب رسانه در محل موسسه به نشانی خیابان ایرانشهر، خیابان کلانتری، پلاک ۴۸ برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای حضور در برنامه و رزرو صندلی می‌توانند با شماره ۸۸۸۶۰۴۳۹ تماس گیرند.

نظر شما