شناسهٔ خبر: 37503 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آلبوم موسیقی «ردیف موسیقی ایرانی برای عود» استاد نریمان رونمایی می‌شود

آلبوم موسیقی «ردیف موسیقی ایرانی برای عود» استاد نریمان، از تولیدات مركز موسیقی حوزه هنری، شنبه ۲۸ شهریور‌ماه رونمایی می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ به نقل از حوزه هنری، در چهارمین نشست ماهانه شب آواز ایرانی، آلبوم موسیقی «ردیف موسیقی ایرانی برای عود» زنده‌یاد منصور نریمان، رونمایی می‌شود.

مراسم رونمایی از این اثر ساعت ۱۸ در سالن سوره حوزه هنری، با حضور خانواده آن مرحوم و بزرگان موسیقی برگزار می‌شود.

این آلبوم موسیقایی در حالی از سوی مركز موسیقی حوزه هنری منتشر شده كه پیش از این كتاب «ردیف موسیقی ایرانی برای عود» توسط مركز موسیقی حوزه هنری و انتشارات سوره مهر چاپ و منتشر شده است.

این كتاب نخستین اثر تالیف شده این ساز در ایران است كه روایت استاد از ردیف موسیقی ملی ایران است و از سویی مهم‌ترین كتاب در زمینه آموزش موسیقی ایرانی محسوب می‌شود و استاد در روایت خود از این ردیف با توجه به ویژگی‌های ساز بربط، دستگاه‌ها و آوازها را در محدوده‌ای از ساز اجرا كرده‌اند كه علاوه بر ایجاد فضای هارمونیكی بهتر، به سهولت اجرا در ارائه گوشه‌ها و حفظ توالی آن‌ها در زمان اجرا نیز توجه‌ای خاص شده است.

«شیوه بربط نوازی»، « ۴۲ قطعه برای عود» و «ردیف موسیقی ایرانی برای بربط» از جمله دیگر یادگارهایی است كه از سوی این زنده‌یاد در حوزه موسیقی تالیف شده ‌است.

نظر شما