شناسهٔ خبر: 37542 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فرهادی: دروس دانشگاهی در سال تحصیلی جدید تغییرات اساسی کرده است

وزیر علوم گفت: به دنبال کاربردی کردن واحد های درسی دانشگاهی هستیم و بیش از ۷۰ درصد واحدهای درسی رشته های علوم پایه وعلوم انسانی که از ابتدای امسال ارائه می شود کاربردی و متناسب با نیازهای امروز جامعه ایران است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا ، محمد فرهادی روز دوشنبه در حاشیه مراسم نکوداشت اعضای هیات علمی نمونه دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی کشور که در دانشکده مدیریت دانشگاه علامه برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: پیش از این معیار رتبه بندی علمی دانشگاه ها فقط تعداد مقالات ISI بود که براساس آنچه به تازگی ابلاغ کرده ایم کلیه فعالیت های علمی، ایده پردازی، ثبت اختراع، فناوری و... معیار رتبه بندی دانشگاه ها و مراکز علمی قرار می گیرد. حتی درباره مقالات آی اس آی نیز مقالات براساس ضریب نفوذ خود در مجامع علمی بارم بندی می شوند.
وی تصریح کرد: تا آنجا که اطلاع دارم بین ۷۰ تا ۷۵ درصد دروس علمی رشته های پایه و علوم انسانی بازبینی شده و واحد های درسی جدید که از امسال در دانشگاه های کشور ارائه می شود کاربردی تر و متناسب با نیازهای واقعی کشور است.همچنین در سطح تحصیلات تکمیلی نیز مقرر شده موضوع پایان نامه ها بر اساس نیاز سنجی و متناسب با نیازهای فرهنگی، اقتصادی،اجتماعی و سیاسی کشور انتخاب شود.
فرهادی اظهار کرد: تلاش ما بر این است تا با ایجاد فضای رقابتی بین دانشگاه ها سطح علمی کشور را بالا برده تا دانشگاه های برتر ما در رتبه بندی داخلی در سطوح بین المللی مطرح شده و مورد توجه قرار گیرند.
وزیر علوم افزود: به تازگی در مجله ساینس به عنوان معتبرترین مجله علمی دنیا فراخوانی داده و از مراکزعلمی و دانشگاه های دنیا دعوت به همکاری های علمی مشترک کرده ام و شما به زودی خواهید دید که دانشگاه های مختلف دنیا به ایران آمده و تفاهم نامه همکاری های علمی را در سطح دانشگاه یا وزارتخانه امضا خواهند کرد.
فرهادی اظهار کرد: به جز ر‍ژیم جعلی صیهونیستی با تمام کشورها ارتباط علمی و پژوهشی خواهیم داشت. چه با کشورهایی که دارای روابط خوبی با آنها بودیم و چه با کشورهایی که روابطمان با آنها در حال بهبودی است.

نظر شما