شناسهٔ خبر: 37555 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نمایشگاه لاله های شهریور ۵۷ افتتاح شد

نمایشگاه لاله های شهریور ۵۷ با بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب و نشریه عصر دیروز در گالری شماره یک خانه عکاسان حوزه هنری افتتاح شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ نمایشگاه لاله های شهریور ۵۷ عصر دیروز ۱۶ شهریور به مناسبت سی و هفتمین سالگرد حمله نظامیان حکومت پهلوی به تظاهرات مردم تهران در میدان ژاله که اکنون میدان شهدا خوانده می شود در گالری شماره یک خانه عکاسان حوزه هنری افتتاح شد.

نمایشگاه لاله های شهریور ۵۷ به همت کتابخانه تخصصی انقلاب اسلامی با بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب و نشریه در سه حوزه پژوهش، صوت و تصویر آثاری را به نمایش گذاشته است.

این نمایشگاه که به یاد شهیدان ۱۷ شهریور ۵۷ برپا شده سه روز است و هر روز نشست هایی در حاشیه آن با حضور چهره های سیاسی، هنری و فرهنگی برگزار می شود.

در مراسم افتتاحیه نمایشگاه لاله های شهریور ۵۷ که عصر دیروز با حضور چهره های سیاسی و هنری برگزار شد حمزه زاده معاون امور سینمایی حوزه هنری به نمایندگی از رییس حوزه هنری حضور پیدا کرد و ضمن خیرمقدم به حضار و تشکر از آقای سرهنگی و دفتر ادبیات حوزه هنری گفت: حضرت آقا فرمودند کسانی که یاد و خاطره شهدا را زنده نگاه می دارند اجر فی سبیل الله دارند.

سخنران مراسم افتتاحیه نمایشگاه لاله های شهریور ۵۷، علیمحمد بشارتی، مشاور رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بود که به ذکر نکات و بیات خاطراتی پرداخت و علیرضا قزوه مدیر دفتر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری نیز با قرائت شعری این مراسم را به پایان رساند.

در این نمایشگاه آثار در دسته های تاریخ تحلیلی ۱۷ شهریور، کتاب شناسی ۱۷ شهریور، خاطرات ۱۷ شهریور، اسناد ۱۷ شهریور و مطبوعات ۱۷ شهریور به نمایش گذاشته شده است و مشخصات شناسنامه ای شهدای ۱۷ شهریور ۵۷ به همراه بیوگرافی آنها نمایش داده شده است.

گفتنی است، نمایشگاه لاله های شهریور ۵۷ که عصر دیروز افتتاح شد امروز و فردا از ساعت ۹ تا ۱۷ آماده بازدید علاقه مندان است.

نظر شما