شناسهٔ خبر: 37603 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نیامدن وزیر ارشاد به جشن سینمای ایران ما را خجالت‌زده کرد

دبیر هفدهمین جشن سینمای ایران از نیامدن علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مراسم تجلیل از چهار چهره سینمای ایران گله کرد و یادآور شد که از حضور نیافتن جنتی خجالت می کشد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ همایون اسعدیان دبیر هفدهمین جشن سینمای ایران در مراسم تجلیل از سعید پورصمیمی، فرهاد ورهرام، احمدرضا در,یش و علیرضا داودنژاد که شامگاه گذشته ۱۷ شهریور در تالار ایوان شمس برگزار شد از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خاطر نیامدن به جشن سینمای ایران گله کرد و گفت: دعوتنامه جشن سینمای ایران برای بزرگان عرصه فرهنگ و هنر ارسال شده است که قطعا نام علی جنتی نیز در لیست مهمانان ما بوده و برایش کارت دعوت فرستاده‌ایم.

 وی ادامه داد: بعید می دانم دعوتنامه هفدهمین جشن سینمای ایران به علی جنتی نرسیده باشد زیرا ما قطعا فرستادیم. حال من به عنوان دبیر جشن سینمای ایران از حضور نیافتن وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این رویداد خجالت می کشم.

دبیر هفدهمین جشن سینمای ایران در ادامه صحبت های خود با اشاره به برگزاری بزرگداشت چهار سینماگر در این دوره از جشن بیان کرد:‌به سنت هر ساله در جشن سینمای ایران، سه مراسم بزرگداشت و یک جایزه ویژه به نام سیف الله داد داریم که قرار است در هفدهمین جشن سینمای ایران از فرهاد ورهرام مستندساز، سعید پورصمیمی بازیگر و احمدرضا درویش فیلمساز تجلیل کنیم. همچنین جایزه ویژه سیف الله داد هم به علیرضا داودنژاد تعلق می گیرد.

وی با اشاره به تجلیل از یک عمر فعالیت فرهاد ورهرام در عرصه سینمای مستند گفت: فیلمسازان سینمای ایران معمولا با ساخت یک یا دو فیلم در جامعه سینمایی و در بین مردم شناخته می شوند، اما مستندسازان عمری فعالیت می کنند و زحمت بسیار می کشند تا نامشان هم در بین سینماگران و هم بین مخاطبان شنیده شود.

اسعدیان ادامه داد: فرهاد ورهرام از آن دسته از مستندسازانی است که یک عمر برای سینمای ایران در حوزه مستندسازی زحمت کشیده است که جا دارد در جشن سینمای ایران مورد تقدیر شایسته قرار گیرد.

این کارگردان سینمای ایران با اشاره به تجلیل از احمدرضا درویش در جشن سینمای ایران عنوان کرد: همیشه با احتیاط با احمدرضا درویش برخورد کرده ام و این احتیاط من نیز ناشی از شهامت و جسارتی است که احمدرضا درویش در ساخت فیلم های خود داشته است. ساخت فیلم‌هایی چون «کیمیا»، «سرزمین خورشید»، «دوئل» و «رستاخیز» شهامت می خواهد و احمدرضا درویش شهامت و جسارت لازم در این عرصه را داشته؛ شهامتی که منجر به تاثیرات مثبت در سینمای ایران شده است.

دبیر هفدهمین جشن سینمای ایران، سعید پورصمیمی را از افتخارات بازیگری دانست و گفت: سعید پورصمیمی از افتخارات سینمای ایران است و کسانی که بیننده حرفه ای تئاتر هستند حتما «ریچارد سوم» با بازی این بازیگر سینما و تئاتر را دیده اند و یا نقش آفرینی پورصمیمی در بازی شخصیت «ملول» در فیلم «ناخدا خورشید» را به یاد دارند.

اسعدیان یادآور شد: تقدیر از سعید پورصمیمی جزو افتخارات هفدهمین جشن سینمای ایران است.

کارگردان فیلم «بوسیدن روی ماه» و دبیر هفدهمین جشن سینمای ایران در پایان صحبت های خود درباره علیرضا داودنژاد گفت: داودنژاد فقط یک فیلمساز نبوده است بلکه همواره نگاه نقادانه به جریان های سینمای ایران داشته و قلب این فیلمساز برای سینمای ایران می‌تپد.

نظر شما