شناسهٔ خبر: 37620 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تلفیقی از فلسفه و ادبیات در سومین رمان «ایتن هاوک» بازیگر هالیوود

«ایتن هاوک»، بازیگر هالیوود و نویسنده، در سومین رمان خود با عنوان «قواعدی برای یک شوالیه» که مخاطبان بدون محدوده سنی را دربرمی‌گیرد، قصه نامه‌نگاری شوالیه‌ای اهل منطقه «کورنوال» انگلستان خطاب به فرزندانش پیش از اعزام به میدان نبرد را حکایت می‌کند.

تلفیقی از فلسفه و ادبیات در سومین رمان «ایتن هاوک» بازیگر هالیوود

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ پس از نگارش رمان «مرگ آرتور» (Le Morte d’Arthur) توسط «توماس مالوری» در قرن ۱۵ میلادی و رمان «تی‌اچ وایت» به نام «پادشاه نخستین و آینده» (The Once and Future King) در قرن بیستم، اکنون بازیگر ستاره هالیوود و نویسنده امریکایی «ایتن هاوک» تصمیم دارد روایت خود را از داستان شوالیه‌ای در رمان جدید خود با عنوان «قواعدی برای یک شوالیه» تعریف کند.
 
این رمان که به گفته ناشر آن کتابی برای تمامی سنین خواهد بود، روایت دیگری است از افسانه‌های دوران حکومت «آرتور شاه» در انگلستان.
 
داستان سومین رمان این بازیگر ستاره هالیوود که قرار است در ماه نوامبر منتشر شود، در سال ۱۴۸۳ میلادی می‌گذرد و حکایت سر توماس لموئل هاوک، شوالیه اهل «کورنوال» را که عازم میدان نبرد است حکایت می‌کند. او که نگران کشته شدن خویش است، در آستانه عزیمت نامه‌هایی به فرزندان خود می‌نویسد و در آن‌ها «بیست حکایت و فضیلت اخلاقی را برای چگونه زندگی شرافتمندانه داشتن» توصیه می‌کند؛ حکایات کوتاه و بلندی که این شوالیه مایل است فرزندانش از آن‌ها بهره بگیرند.
 
«چرا من زنده‌ام؟ پیش از تولدم کجا بودم؟ پس از مرگم چه رخ خواهد داد؟ زندگی ما از هر کجا که آمده باشد، ژرف، رام نشدنی، مرموز و غیرقابل شناخت است ...» از جمله موضوعاتی است که «هاوک» در سومین رمان خود یعنی «قواعدی برای یک شوالیه» به آن‌ها پرداخته است.
 
انتشارات «هاچینسون»، ناشر این کتاب، آن را حاوی «بسیاری از نکته‌ها از جمله رموز اخلاقی، مجموعه‌ای از آرمان‌ها، پیروزی‌ها و شکست‌ها و نیز وصیت‌نامه‌ای از یک پدر عاشق» دانسته است.
 
«جوکاستا هامیلتون»، مدیر انتشارات با بیان این که رمان «قواعدی برای یک شوالیه» با شوخ‌طبعی و ظرافت به نگارش درآمده، آن را «حکایاتی برای تمامی سنین که بالقوه می‌تواند اثری کلاسیک به‌شمار آید» توصیف کرده است.
 
وی می‌گوید: «این رمان تلفیقی از فلسفه و ادبیات شرق و غرب است و فکر می‌کنم همه ما لازم است به یاد آوریم و نیز به آن فکر کنیم که چگونه باید زندگی کرد.»
 
در حالی از سوی ناشر انگلیسی این کتاب برای همه سنین توصیه شده است، اما در امریکا آن را در زمره کتاب‌های جوانان طبقه‌بندی کرده‌اند. «هاوک» به نشریه «وال استریت ژورنال» گفته است: رمان «قواعدی برای یک شوالیه» را برای چهار فرزند خود نوشته‌ام؛ زیرا، بسیار دشوار است که با کودکان درباره اخلاقیات سخن بگویید بدون آن‌که لحن موعظه به خود نگیرد.» این ستاره هالیوود افزوده است: می‌خواستم با فرزندانم درباره آن‌چه به آن باور دارم سخن بگویم و راحت‌تر این است که آن را به صورت یک داستان بیان کنم.
 
«ایتن هاوک» بازیگر فیلم‌های مطرحی چون «انجمن شاعران مرده» و «پسربچگی» تا کنون چهار بار نامزد جایزه اسکار بوده است. او هم‌چنین دو رمان دیگر با عناوین «چهارشنبه خاکستر (Ash Wedensday اولین روز ایام روزه مسیحیان) و «داغ‌ترین وضعیت» را به رشته نگارش درآورده است. در رمان سوم او با نام «قواعدی برای یک شوالیه»، وظیفه تصویرسازی کتاب را «رایان هاوک» همسر این بازیگر سینما بر عهده داشته است.

نظر شما