شناسهٔ خبر: 37629 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

۱۰۰ اثر از ۱۰۰ نویسنده منتشر می‌شوند

۱۰۰ اثر داستانی از ۱۰۰ نویسنده نوقلم در قالب پروژه ادبی به نام «نوقلمان» منتشر می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ به نقل از سوره مهر ،راضیه تجار نویسنده و مدیر پروژه مجموعه نوقلمان درباره اهداف این طرح گفت: چند سال پیش با کمک ارشاد طرحی را در انجمن اهل‌قلم پیاده کردیم که قرار شد از نوقلمان و کسانیکه علاقه‌مند بودند تا اولین اثرشان را در قالب شعر و یا داستان به چاپ برسانند حمایت و آثارشان را منتشر کنیم.
وی افزود: لذا بعد از فراخوانی که دادیم طی یک پروسه ۴ ساله نویسنده‌ها از سراسر کشور آثارشان را ارسال کردند و ما آن‌هایی را که از نظر محتوا و ساختار مناسب دیدیم به چاپ رساندیم. با توجه به اینکه این طرح برای نوقلمان برنامه‌ریزی‌شده بود از سختگیرهای خیلی بالایی هم برخوردار نبود ولی معیارهایی را هم در نظر داشتیم و این‌طور نبوده که هر کاری را به چاپ برسانیم.
تجار ادامه داد: این طرح که با عنوان ۱۰۰ اثر از ۱۰۰ نویسنده نام داشت عملیاتی شد ولی برای چاپ دوم این اثرها دیگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کمکی به ما نکرد ازاین‌رو با سوره مهر وارد صحبت شدیم و در نهایت این طرح در اختیار سوره مهر و چاپ مجدد این آثار نیز به عهده این انتشارات گذاشته شد.
این نویسنده خاطرنشان کرد: چاپ مجدد آثار این نوقلمان توسط سوره مهر که یک انتشاراتی مطرح در کشور بشمار می‌رود جای خوشحالی دارد.
تجار اضافه کرد: این طرح برای نویسندگان نوقلم طرح بسیار خوبی بود زیرا در این طرح نویسندگانی که استطاعت مالی نداشتند را حتی با پرداخت حق تألیف، چاپ اول آثارشان را انجام دادیم و به جامعه ادبی معرفی‌شان کردیم و بسیاری از این نویسنده‌ها در ادامه آن شروع به حرکت خودشان ادامه دادند و آثاری را ارائه کردند.
وی در پایان گفت: بعد از این طرح دیگری را با عنوان «فرصت برابر» در حال اجرا هستیم در این طرح از جوانان و نوقلمان سراسر کشور به‌جز تهران خواسته‌ایم که آثارشان را به انجمن اهل‌قلم ارسال کنند و از طرف انجمن اهل‌قلم ایران فرصت بسیار خوبی در اختیار علاقه‌مندان به این حوزه گذاشته‌شده است.

نظر شما