شناسهٔ خبر: 37634 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

قول مساعد وزیر کار برای اختصاص زمینی به خانه سینما

علی ربیعی گفت: به اعتقاد من هیچ نسلی بدون قهرمان ذهنی نیست و سینما در شکل دادن قهرمان ذهنی نسل های مختلف نقش بسیاری داشته است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛  مراسم نکوداشت چهار تن از اعضای خانه سینما در هفدهمین جشن خانه سینما به دبیری همایون اسعدیان با حضور جمعی از مدیران و سینماگران و هنرمندان شب گذشته ۱۷ شهریورماه در تالار ایوان شمس برگزار شد.

بر این اساس، در این مراسم علاوه بر تقدیر از چهار هنرمند پیشکسوت سینمای کشور، از «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به پاس همراهی و همدلی با سینماگران قدردانی شد که اعضای هیات مدیره خانه سینما شامل ابراهیم مختاری، آتیلا پسیانی، محمدرضا موئینی و شادمهر راستین این تقدیر را انجام دادند.

«علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از دریافت لوح تقدیر هفدهمین جشن سینمای ایران در سخنانی گفت: قلب دولت یازدهم در بخش های مختلف برای فرهنگ این سرزمین می تپد و در کمال فروتنی می گویم بسیاری از کارها را نمی توانیم انجام دهیم.

وی ادامه داد: هنر سینما دوره های مختلف را پشت سر گذاشته است و در طول همه این سال ها هیچ هنر و صنعتی جایگزین سینما نشده است. من هنوز دیالوگ فرامرز قریبیان با بهروز وثوق در فیلم «قیصر» را به یاد دارم و همچنان از یادآوری آن لذت می برم. (در این لحظه حاضران در سالن برای وی کف زدند)

سینما در شکل دادن قهرمان ذهنی نسل‌ها موثر بوده است

ربیعی با اشاره به موضوع قهرمان پروری در سینما، بیان کرد: به اعتقاد من هیچ نسلی بدون قهرمان ذهنی نیست و سینما در شکل دادن قهرمان ذهنی نسل های مختلف نقش بسیاری داشته است و فکر می کنم جامعه ایران از طریق سینما می تواند بسیاری از مسائل را با موفقیت پشت سر بگذارد. نسل امروز ایران نیاز به امید دارد که سینمای ایران می تواند و باید در آثار خود حرف از امید بزند.

سینمای ایران شادی را به مردم بازگرداند

وی تاکید کرد: دولتمردان ما نیاز دارند که با مردم حرف بزنند و حتی من توسعه را به مثابه شادی در جامعه می دانم و معتقدم که سینمای ایران می تواند با آثاری که می سازد این توسعه و یا به عبارتی شادی را به مردم برگرداند.

وزیر کار با بیان اینکه بین سینمای منتقد و آنچه سیاه نمایی نامیده می شود تفاوت قائل است، توضیح داد: به نظر من سینمای ایران، سینمای میانجی است که باید جامعه را تربیت کند و مطمئن هستم با آثار خوبی که در سینمای ایران ساخته می شود می توان روح امید، احترام و اعتماد را به جامعه برگرداند. نکته دیگر اینکه جامعه ما به انواع فیلم در سینما نیازمند است و من حتی فیلم‌های منتقد را هم لازم می‌دانم. همچنین امیدوارم سینماگران بتوانند آرزوی نسل های مختلف را در فیلم های سینمایی تصویر کنند، همان گونه که آرزوی نسل من در عرصه سینما و با فیلم هایی که ساخته می شد، ترسیم و تصویر شد.

وی در پایان خطاب به حاضران نوید واگذاری زمینی به خانه سینما را داد و گفت: در این زمین به زودی ساختمان جدیدی برای خانه سینما ساخته می‌شود.

نظر شما