شناسهٔ خبر: 37642 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نشست‌های خانه نقد ۵۰تایی شد/برگزاری کارگاه با حضور شعیری و پاینده

جمشید کیانفر از رسیدن تعداد نشست‌های نقد کتاب در خانه نقد به ۵۰ جلسه خبر داد و گفت: برای ۲ کارگاه جدید که در خانه نقد برپا می‌شود، ثبت نام خواهیم کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ جمشید کیانفر رئیس خانه نقد گفت: جلسات نقد کتاب از روز ۲۲ مرداد ۹۳ در خانه نقد آغاز شده و امروز چهارشنبه ۱۸ شهریور، پنجاهمین نشست از سری نشست‌های نقد کتاب را برگزار خواهیم کرد. 

وی افزود: جلسات نقد کتاب از شروعشان، به صورت هفتگی و گاهی اوقات به صورت فوق العاده ۲ جلسه در هفته برگزار شده اند. همیشه هم در جلسات ۲ یا ۳ منتقد در کنار صاحب اثر حضور داشته و درباره آثار صحبت کرده اند. منظور از صاحب اثر، بسته به تالیفی یا ترجمه بودن اثر، مولف یا مترجم کتاب مورد نقد است. 

رئیس خانه نقد گفت: امروز پنجاهمین نشست خانه نقد به نقد و بررسی کتاب «مسجد جامع اصفهان» اختصاص دارد و مهدی حجت و پیروز جناحی در کنار عبدالله جبل عاملی مترجم اثر به نقد و بررسی آن خواهند پرداخت. 

کیانفر گفت: برنامه تازه‌ای که خانه نقد دارد، برگزاری ۲ کارگاه آموزشی برای علاقه‌مندان به حوزه نقد است. «نشانه معناشناسی گفتمان ادبی» با تدریس حمیدرضا شعیری و «شالوده‌های نقد ادبی» با تدریس حسین پاینده، دو کارگاه مذکور هستند که برای متقاضیان آن ها، در سایت اینترنتی خانه کتاب آگهی داده‌ایم و چندی دیگر ثبت نام این کارگاه‌ها را آغاز می‌کنیم که با اتمام مهلت ثبت نام، برای برپایی جلسات کارگاه‌ها اقدام خواهیم کرد. 

نظر شما