شناسهٔ خبر: 37662 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ایوبی: فروش سینماها در ابتدای امسال رشد ۴۰ درصدی داشته است

رییس سازمان سینمایی گفت: فروش سینمای ایران در سال ۹۳ بیش از ۸۰ درصد رشد داشته و در این درحالی است که در چهار ماهه نخست سال ۹۴ شاهد رشد ۴۰ درصدی گیشه سینماها نسبت به سال قبل هستیم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ حجت الله ایوبی چهارشنبه شب در آیین روز سینما و تجلیل از برگزیدگان سینما در شیراز افزود: جشنواره های بین المللی که در حوزه سینما برگزار می شود بدون حضور سینما گران ایران وجاهت ندارد. 
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزایش نرخ رشد فروش فیلم‏های سینمای ایرانی در جهان را نشان دهنده تأثیر ایران بر سینمای جهان ارزیابی و اضافه کرد: سال قبل فروش فیلم های ایرانی در جهان با رشد ۸۰ درصدی مواجه بود و امسال ۴۰ درصد بیش از سال گذشته رشد داشته است. 
رییس سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه امروز سینماگران اروپایی و آسیایی برای اینکه در مقابل هالیوود بایستند دست به دامن سینمای ایران می شوند، بیان کرد: ما با فلسفه نیز این کار را کردیم؛ بدین خاطر است که امروز یونانی ها دوباره فلسفه را از ما می آموزند. 
وی با بیان اینکه هیچ جشنواره جهانی بدون فیلم های ایرانی نمود و بروز ندارد، گفت: جشنواره فیلم فجر، جشن رونمایی از جوانان فیلمساز ایرانی است. 
ایوبی از افزایش نرخ رشد فروش فیلم سینمای ایران در دنیا خبر داد و گفت: پارسال بالاترین نرخ رشد فروش فیلم به واسطه درخشش سینمای ایران ۸۰ درصد بوده که سال جاری ۴۰ درصد بیش از سال گذشته این رشد وجود دارد. 
در این آیین از فعالان و برگزیدگان سینما با اهدای لوح تقدیر شد. 

* ایران در ردیف ۱۰ سینمای مطرح جهان
حجت الله ایوبی همچنین چهارشنبه در دیدار با جمعی از کار آفرینان و فعالان اقتصادی گفت: سینمای ایران سال گذشته در جشنواره های مختلف ۲۲۲ بار جایزه کسب کرده که این نشان از بالندگی سینمای کشورمان دارد. 
وی در این دیدار که با حضور دست اندرکاران سینما و برخی صاحبان سینماهای بخش خصوصی برگزار شد، افزود: در سینمای ما فقر بیداد می کند اما همین فیلمها در عین حال در دنیا مطرح می شود؛ ما اینجا گرد آمده ایم که اعلام کنیم ارشاد در کنار شما و در کنار سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ورود به عرصه سینماست. 
این مدیر فرهنگی و سینمایی با بیان اینکه پروژه سینما در زمان حاضر به سمت اقتصادی شدن پیش می رود، اظهار کرد: امسال نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش فروش داشته ایم؛ هرچند این افزایش تنها ۲۰ درصد ظرفیت سینمای ما را پوشش می دهد.
ایوبی تأکید کرد: من در میان کسانی که در زمینه صنعت سینما سرمایه گداری کرده اند پشیمان نمی بینم و هنوز یک هزار سینما در کشور کم داریم. 
ایوبی بیان کرد: سینما هنوز در ایران جزء کالاهای ارزان است؛ قیمت بلیت سینما باید با تئاتر و موسیقی مقایسه شود. سینما که تشکیل دهنده کانون گرم خانواده است، باید حمایت شود و هیچ چیز جای سینما را نمی گیرد. 
به گفته معاون وزیر ارشاد، یک خانواده پنج نفری برای سینما رفتن باید ۱۰۰ هزار تومان هزینه کند که هزینه بالایی در سبد مصرف خانوار است. 
در این نشست برخی فعالان اقتصادی و کارآفرینان اشتیاق خود را برای احداث سالن های سینما و سینمای تابستانی و سینمای چند بعدی نشان دادند و معاون وزیر ارشاد همه تقاضا ها در این زمینه را قابل بررسی دانست. 

نظر شما