شناسهٔ خبر: 37676 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ

صوت/ روش‎شناسی فوکو و مطالعات ایران (۲)

میشل فوکو

فرهنگ امروز: فایل حاضر سخنرانی «علی اردستانی» در نشست «روش‎شناسی فوکو و مطالعات ایران» است که به همت انجمن علوم سیاسی ایران ۱۰ خرداد ماه ۹۴ در این مرکز برگزار شد.

درحال بارگزاری...

دریافت فایل علی اردستانی-فوکوشناسی با حجم
6 MB

نظرات مخاطبان 0 17

  • ۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۲۱:۱۹هادی برزگر 1 21

    من در این جلسه حضور داشتم و به نظرم می توانست بهتر باشد. آقای صادقی اصلا خوب نبود. تنها نقطه قوت جلسه همان نقد آقای اردستانی به کتاب دکتر فیرحی بود و به نظر من اگر فیرحی اندکی به این نقدها توجه کند در آینده خیلی بهتر خواهد شد
                                
  • ۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۲۱:۴۵محسن فیض 0 9

    یکی از مشکلات دانشجویان ما دانشجویان علوم سیاسی همین بی توجهی به نقد اساتید مختلف است. اگر چنین نقدهایی قبلا بیان می شد الکی الکی افراد گنده نمی شدند. به انجمن علوم سیاسی باید بابت برگزاری چنین جلساتی تبریک گفت.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۲۲:۱۹مرضیه پیوندی 0 48

    آقای دکتر اردستانی نقد بسیار جامع و راهگشایی بود. خیلی ممنون که بجث را جدی گرفتید و به نقد جانانه این کتاب پرداخته اید. اگر دیگران خود را تا این حد درگیر منافع نمی کردند، شاید وضعیت علوم سیاسی خیلی بهتر بود.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۲۲:۳۴مهدی ابراهیمی 0 10

    علی جان خیلی استفاده کردم. نشان دادی که زحمات دکتر بشیریه به هدر نرفته. عده ای بدون این که صلاحیت لازم را داشته باشند بت شده اند. باید همین رویه را ادامه داد و تناقضات فکری مدعیان را آشکار ساخت.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۷-۰۱ ۱۰:۴۸مجید 22 3

    اگرچه باید فضای انتقادی گسترش پیدا کنه، اما نباید شاگرد تو روی استادش بایستد و کتاب او را نقد کند. حرمت استادها را باید حفظ کرد. آقای اردستانی هم نباید این گونه به نقد دکتر فیرحی می پرداخت. دکتر فیرحی الان در جایگاه بالایی هستند و اگر هم به کار او نقدی هست، باید با خودشون مطرح کرد.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۷-۰۱ ۱۱:۳۷سید موسوی 18 3

    یکی از بت هایی که باید بشکنه همین بشیریه است. شاگردهای او از جمله همین اردستانی از گذشته سعی می کردند اسم اونو به طرق محتلف زنده نگه دارند. 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۷-۰۱ ۱۲:۲۴ابراهیم مقتدر 0 19

    نکته مهمی را که دکتر اردستانی در لابلای سخنانشان گفتند این بود که تمام اساتید به این موضوع مشکل داشتند، اما بحث جمع شد. متاسفانه یکی از بزرگترین مشکلات علوم  انسانی همین است که مباحث "جمع می شود". برخلاف نظر مجید من معتقدم که نباید به فضای نقد این گونه نگاه شود. استاد هر چقدر هم مهم باشد باید افتاده تر باشد.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۷-۰۱ ۱۲:۴۰محدثه نیکویی 13 2

    به نظر من سخنان آقای اردستانی توهین مستقیم به دکتر فیرحی بود و نباید درمورد ایشان این طوری صحبت می کرد. از شما خواهش می کنم جواب دکتر فیرحی را هم طلب کنید و آن را منتشر کنید.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۷-۰۱ ۱۸:۴۳منیژه پاشایی 1 17

    اگر این طور که آقا مجید می گویند باشد که دیگر هیچ نقدی نباید صورت گیرد. بنده ایشون را به کتاب حدس ها و ابطال های پوپر ارجاع می دهم که نشان می دهد چگونه نقادی باعث پیشرفت علم شده است. بعد هم فکر نمی کنم دکتر فیرحی کسی باشد. در نهایت بک استاد است و کار قابل توجهی هم انجام نداده اند. 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۷-۰۱ ۲۳:۰۲احسان زضازاده 11 4

    حق با مجید است. به اعتقاد من آقای اردستانی بیش از آنکه تحت تاثیر دکتر بشیریه باشد متاثر از طباطبایی است و گاه در نقد به همان اندازه صریح اللهجه است. به نظر من هم بهتر است حرمت اساتید را بیشتر نگه دارد. نقد ایشون به دکتر مقدم گواه همین مساله است. 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۰۶:۵۲مژگان سلیمی 2 15

    من با هادی موافقم. همچنین، دکتر منوچهری خیلی هوای صادقی را داشت و چندبار هم به اردستانی تذکر داد بجثت را زودتر جمع کن. به نظرم باید می گذاشت بحث را به انتها می رساند. شاید علتش این بود که منوچهری خودش جرء داوران رساله دکترای فیرحی بود و نمی خواست بیش از این دستش رو شود. 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۱۲:۴۸بهاره اسفندیاری 0 25

    متاسفانه دانشکده حقوق و علوم سیاسی سالهاست که فاقد استادان تمام عیار است. دکتر فیرحی فقط درمیان این جماعت خوب است. وگرنه ایشون کمترین تعهد را به دانشگاه دارد. در هفته دو روز می آید و تمام کارهایش را می خواهد در همین مدت انجام دهد. اگر ایشون اندکی مسولیت پذیری داشت حداقل همان موظفیش را می آمد. هیچ کاری را هم درست انجام نمی دهد. نه پایان نامه ها را درست می خواند و نه خوب تدریس و راهنمایی می کند. عده ای هم به خاطر نوع گرایش هایش از او دفاع می کنند. 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۱۵:۴۶بنفشه علیپور 1 17

    خانم نیکوی کجای این  صحبت ها توهین است؟ اتفاقا دکتر اردستانی در طول صحبت هایشان یکبار هم به کسی بی احترامی نکرده.  اگر شما فکر می کنید که این سخنان توهین آمیز است بهتره فکری به حال خودتان کنید که هنوز مفهوم نقد را درک نکرده اید. ایشون نخواسته اند مثل اکثر این جلسات بی خاصیت بیایند و چهارتا حرف بی سرو ته بزنند و بروند.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۱۷:۳۷جواد شارعی 3 17

    کسانی که از یک انتقاد ساده تا این حد رنجیده می شوند و خواهان طلب جواب می شوند، یکبار به دقت بنشیند و کتاب های دکتر فیرحی را بخوانند. بنده خودم شاگرد ایشان بودم. هیچ کدام از انسجام نظری برخوردار نیست. کتاب آخرشان هم بافته ای از همه جاست و اصلا معلوم نیست چه چیزی را می خواهد دنبال کند.  اتفاقا من فکر می کنم ایشون هیچ وقت جواب نخواهند داد. جوابی ندارد که بدهد. مگر قبلی ها را داده است؟ به نظر من کسانی که جانبدارنه دفاع می کنند بیشتر بر اساس انگیزه های حزبی و گروهی عمل می کنند وگرنه در علم هر کس سخن منطقی و درستی دارد برنده است. 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۷-۰۵ ۱۰:۵۹محسن سرخوش 0 15

    موضوعی را که خانم اسفندیاری اشاره می کنه فقط مربوط به فیرحی نمیشه و تقریبا تمام اساتید دانشکده حقوق رو دربرمیگیره. وقتی مدیر گروه دکتر متقی خودش نمی آید و  انتصابی است، شما توقع دارید اساتید درست عمل کنند. این افراد به دانشگاه به عنوان شغل سوم و چهارم نگاه می کنند. 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۷-۰۸ ۲۳:۲۷زینب فیروزی 3 10

    به نظر من بهتره انجمن علوم سیاسی یکی از کتاب های آقای اردستانی را به نقد بگذاره ما ببینیم ایشون که این همه به دیگران نقد می کند چه چیزی در چنته دارد. امیدوارم  مثل اون استادشون گستاخ نباشد. دکتر فیرحی هم بهتره جواب چنین افرادی را بدهد تا این گونه عده ای میدان داری نکنند.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۷-۱۵ ۱۲:۴۹رضا تشرفی 0 5

    خانم فیروزی می توانید برای تحقق آرزوی خود روز شنبه 18 مهرماه به انجمن جامعه شناسی بروید. می خواهند همین کار را بکنند.
                                

نظر شما