شناسهٔ خبر: 37704 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ایوبی: محکومیم که امیدوار باشیم

میرکریمی گفت: باور کنیم که بسیاری از سردرگمی ها و مشکلات مزمن سیاسی و اقتصاد و امنیت ملی ناشی از کم کاری های فرهنگی تاریخی است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ مراسم روز ملی سینما  ۱۹ شهریورماه با حضور «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «حجت الله ایوبی» رییس سازمان سینمایی کشور و جمع کثیری از مدیران سینمایی و هنرمندان و بازیگران سینما در کاخ سعد آباد برگزار شد.

ایوبی: ما محکومیم که امیدوار باشیم

«حجت الله ایوبی» رییس سازمان سینمایی در مراسم روز ملی سینما در سخانی گفت: این جشن، جشن سینماگران است و خوشحالم که حضور دارید. همچنان امیدوار باشید اگر سال گذشته با تردید می گفتم که باید امیدوار بود امروز با اطمینان می گویم روزهای بهتری در پیش روی ما با همدلی شما است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری جشن های خانه سینما، بیان کرد: به دوستان خانه سینما به دلیل برگزاری جشن های خوب خانه سینما تبریک می گویم. قرار بود نشست نقد و بررسی خود را برگزار کنیم اما به دلیل برگزاری جشن های خانه سینما این نشست ها به تعویق افتاد.

رییس سازمان سینمایی تاکید کرد: حرف های شما را می شنویم؛ کاستی ها را جبران می کنیم و سینما را با یکدیگر پیش می بریم و ما محکومیم که امیدوار باشیم و این راه را با یکدیگر پیش می بریم.

میرکریمی: کم کاری فرهنگی بلای جان مشکلات مزمن سیاسی و اقتصادی است

«سیدرضا میرکریمی» دبیر بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر نیز در این مراسم ضمن تشکر از ایوبی گفت: از دکتر ایوبی به دلیل ادبیات محترمانه ای که در سینما به کار بردند تقدیر می کنیم البته توقع نداریم کارهای زیربنایی جدی از سوی وزارت ارشاد اتفاق بیفتد و این امر نیازمند عزم جدی است که باید برگرفته از باور به فرهنگ باشد.

وی با بیان اینکه اگر باور نباشد صله دادن ها کم اثر است، اظهار کرد: اگر باور به اهمیت کار فرهنگی وجود نباشد آنگاه صله دادن ها کم اثر خواهد بود. امروز آمریکا هالیوود را برای ایجاد امنیت ملی در این کشور ترجیح می دهد؛ آیا غرب از ما فرهنگ دوست تر است؟ بحث هزینه و فایده است آنها مسیرهای رسیدن به هدف های ملی را از مسیرهای کم هزینه انتخاب کنند و عرصه فرهنگ کم هزینه است.

مدیرعامل خانه سینما خاطرنشان کرد: باور کنیم که بسیاری از سردرگمی ها و مشکلات مزمن سیاسی و اقتصاد و امنیت ملی ناشی از کم کاری های فرهنگی تاریخی است، چراکه مسیرهای کم هزینه ای از جمله سرمایه گذاری در عرصه فرهنگ وجود دارد.

در ادامه این مراسم، کیک یک سالگی گروه سینمایی «هنر و تجربه» با حضور اعضای شورای سیاستگذاری این گروه بریده شد.

 بزرگ ترین غایب این مراسم احمدرضا درویش بود. از جمله چهره های فرهنگی و سینمایی حاضر در مراسم شب گذشته می توان به احمد مسجدجامعی، علی معلم، لوریس چکناواریان، مسعود کیمیایی، جمشید مشایخی، ناصر ملک مطیعی، خسرو سینایی، داریوش اسدزاده، حمید فرخ نژاد، علیرضا داوودنژاد، سعید راد، فاطمه معتمدآریا، علیرضا قربانی، حمید حامی، حبیب رضایی، کتایون ریاحی، داریوش فرهنگ، مجید مظفری، رامبد جوان، ساره بیات، بهنوش طباطبایی، محمدرضا گلزار، مهناز افشار و همسرش یاسین رامین اشاره کرد.

نظر شما